Avatar billede anton73 Nybegynder
28. september 2009 - 00:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mailto i div i firefox virker ikke

Jeg har dette som ikke virker. Mailto linket er ikke aktivt i FireFox og Safari, men fungerer fint i IE. Hvorfor?

Koden:
<div><p>Ring eller skriv en <a href="mailto:info@mitdomane.com">mail</a> for at høre mere.</p>
</div>
Avatar billede gurly Praktikant
28. september 2009 - 02:49 #1
koden / linket virker ok i min firefox, så måske er det nærmere noget med pjuteren, det her måske ?
http://www.askdavetaylor.com/why_mailto_links_not_clickable_firefox.html
Avatar billede anton73 Nybegynder
28. september 2009 - 09:09 #2
Hej igen.
Læste artiklen du linker til og tænkte at det ikke kunne være det. Men interessant. Jeg har søgt lidt yderligere og fundet ud af at det jeg skrev i første omgang også virker på min (selvom det er FF og MAC).

Derfor får I lige min kode som ikke virker og jeg har fundet ud af, at det er pga min id="text". Jeg har også prøvet at ændre til en class.:

<div id="text">
    <h5>Vi tilbyder komplette l&oslash;sniger</h5>
    <p>Hos os kan vi tilbyde nogle forskellige services til både ...</p>
    <h5>Services for xxxxx:</h5>
    <ul>
      <li>Service 1</li>
      <li>Service 2</li>
    </ul>
    <p>Priserne er afhængige af .... Ring eller skriv en <a href="kontakt.htm" title="Send mig en e-mail"
    onmouseover="this.href='mai' + 'lto:' + 'info' + '@' + 'mitdom%61%6Ee.%64k'"
    onfocus="this.href='mai' + 'lto:' + 'info' + '@' + 'mitdom%61%6Ee.%64k'">
    Send mig en e-mail</a> for at høre nærmere.</p>
</div>
<!-- END TEXT -->

CSS for text ser så sådan her ud (selvom den ikke har noget at skulle have sagt - tror jeg):
#text {
    color:#333333;
    font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size:12px;
    position:relative;
    width:500px;
    left:-250px;
    margin-left:50%;
    z-index:-10;
    margin-bottom:70px;
    top:-25px;
    margin-top:-80px;
    padding-top:85px;
}
Avatar billede gurly Praktikant
28. september 2009 - 12:49 #3
Det var også bare ment som en Kommentar, der måske kunne hjælpe dig.
Jeg har lige afprøvet din nye kode, og den virker fint med min firefox, men hvis også jeg sætter din CSS på, så går det galt og linket bliver indaktivt.

Så det er muligvis CSS du skal kigge efter i sømmene.

Jeg er desværere ikke kompetændt nok til at hjælpe dig videre, så det her er blot en kommentar der måske kan hjælpe dig videre.
(Jeg forventer heller ikke at deltage i eventuel point uddeling)
Avatar billede anton73 Nybegynder
28. september 2009 - 14:01 #4
Ok, tak for indput.
Avatar billede zips Juniormester
28. september 2009 - 16:24 #5
Udfra de test jeg har lavet på din kode, er pga din z-index:-10; er der en særlig grund til at sætte denne til -10?
Avatar billede anton73 Nybegynder
28. september 2009 - 16:34 #6
nej måske ikk lige -10. Jeg fandt et eller andet sted på www noget omkring det. Hvad bør jeg sætte den til?
Avatar billede anton73 Nybegynder
28. september 2009 - 16:38 #7
behøver du ikke svare på.

Jeg har sat dentil z-index: 0 og nu fungerer det.

Gider du smide et svar så får du point. Og hvis du kan komme med en kort forklaring vil jeg sætte ekstra stor pris på det. Tak for hjælpen.
Avatar billede zips Juniormester
28. september 2009 - 16:47 #8
Z-index bruges til at lægge lag oven på hinanden, standart er den z-index: 0

Der står meget mere om det her http://www.w3.org/TR/CSS2/visuren.html#propdef-z-index