Avatar billede zkov82 Nybegynder
27. september 2009 - 21:01 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Vis data i <div> ved mouseover marker på Google Maps

Hej.

Jeg har en implmentation af Google Map, hvor jeg loader en kml fil med markers ind, hvori der ligger noget information.

Jeg har forsøgt at lave noget ala dette:
GEvent.addListener(map, "mouseout", function(marker,point) {
//vis indhold af kml fil i et div tag

Men jeg kan ikke få det til at virke.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan gøres?
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2009 - 22:57 #1
<ole>

Prøv med et link til siden

/mvh
</bole>
Avatar billede zkov82 Nybegynder
27. september 2009 - 23:27 #2
Du kan se ideen her:

http://daimi.au.dk/~u040800/gmap.php

som du kan se, har jeg pt implementeret det til at fire på selve kortet, men jeg vil gerne have den til at fire på markers i stedet
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2009 - 23:51 #3
Sådan kan du ikke gøre. Du kan se her, hvordan en anden har løst det:
    http://spoyowo.com/test/infoWindowMouseover.php
Avatar billede zkov82 Nybegynder
28. september 2009 - 00:00 #4
Ja...den har jeg godt luret lidt på, men det er jo ikke helt det jeg leder efter...

jeg har noget info i en kml fil som jeg loader. Og jeg er ret ligeglad med openInfoHtml - jeg vil gerne have dataen over i en div, hva. document.getElementById osv osv.
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2009 - 09:59 #5
Ehhhh ... det er da mere end almindelig sært, du er ligeglad med at få noget vist. Hvordan vil du nogensinde få øje på, hvad der er i kml-filen, når du ikke kan finde ud af at vise det?
Avatar billede zkov82 Nybegynder
28. september 2009 - 10:56 #6
Er vi ikke enige om at dokumentationen siger dette om OpenInfoHtml:

Opens the map info window over the icon of the marker. The content of the info window is given as a string that contains HTML text

Som jeg skriver øverst, så vil jeg gerne have informationen over i et div tag, som jeg selv kan placere på siden, der hvor jeg vil bruge den. Derfor kan jeg ikke bruge GMs indbygget metode til noget.
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2009 - 22:27 #7
Jeg er temmelig sikker på, der er noget, du misforstår. Uden openInfoWindowHtml eller openInfoWindow kan du ikke vise din marker ved mouseover.

Derudover må du forklare, hvad det er, du gerne vil. Hvordan ser din kml-fil ud, og hvad er det i den, du vil have vist? En kml-fil er bare en xml-fil - så du skal jo have oprettet noget HTML med indholdet af kml-filen og indsat det i en et infoWindow, tilhørende en marker.

Ellers vil jeg gerne høre, hvad du havde tænkt dig    =)
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2009 - 22:29 #8
- og der skulle nok stå:
    "Uden openInfoWindowHtml eller openInfoWindow kan du ikke vise et infoWindow ved mouseover på din marker."
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2009 - 22:30 #9
- og på mouseout skal du bruge closeInfoWindow
Avatar billede zkov82 Nybegynder
28. september 2009 - 22:40 #10
tja...jeg kan da prøve ;)

Jeg har også valgt at behandle kml filen som et xml dokument, jeg bare parser.

Jeg skal slet ikke bruge infoWindow til noget, men derimod bare have den data der ligger i kml-filen og det skal smides ind i et div, når jeg fører musen over markeren.

Gir det mening?
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2009 - 23:15 #11
Ja, men jeg ved stadig ikke, hvad det præcist er, jeg skal hjælpe dig med
Avatar billede zkov82 Nybegynder
28. september 2009 - 23:25 #12
jeg har fået det til at virke...sådan da.
Du kan checke koden i linket jeg har sendt til dig...det gir måske lidt mening
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2009 - 23:37 #13
At det virker i én browser, vil jeg nu ikke kalde 'at virke'  ;o)

Mon ikke, det er dette komma, der gør, at langt den mest udbredte browser ikke kan vise kortet:

clickable: true, // <- det dér
Avatar billede zkov82 Nybegynder
28. september 2009 - 23:49 #14
Nej, det vil jeg godt give dig ret i - det er også derfor et min definition af "virker" er IE, safari og FF !
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2009 - 00:06 #15
'Virker i IE' betyder i min verden: 'Virker i både IE 8, IE 7 og IE 6', men sådan kan man jo være så forskellig    =)

Scriptet virker hverken i version 6 eller 7 - og betragtning af, der alene af IE 6 er flere brugere, end der er af Firefox, er det nok ikke helt uvæsentligt  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2009 - 00:15 #16
- og nu er det testet i IE 8. Her virker det ikke en dyt  =)
Avatar billede zkov82 Nybegynder
29. september 2009 - 12:21 #17
hmm...fint nok - skal jeg lade spørgsmålet været åbent, så du kan sidde og diskutere definitioner med alle der kommer forbi, eller må jeg godt lukke det nu og komme tilbage til mit projekt?

hov, jeg kan da lige komme med min definition på projekt: noget der ikke er færdigt endnu
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2009 - 12:54 #18
Hehe ... ja, skægvækst og evnen til at erkende sine fejl og mangler rammer ofte samtidigt  ;D

Jeg diskuterer i øvrigt ikke definitioner, men dårlig kode. Du vrøvler til gengæld en hel del om, hvor skidtet virker (eller rettere ikke virker  ;o)
Avatar billede zkov82 Nybegynder
29. september 2009 - 21:17 #19
hold nu op - jeg gider ikke diskutere dette!

Jeg bruger eksperten til at få inspiration og hjælp når jeg er lost. Hvis jeg vil have en psykoanalyse af mine personlige mangler og fejl, så går jeg til en psykolog.

Du er jo overhovedet ikke kommet med et eneste produktivt indlæg i denne tråd og derfor har jeg ikke behov for at bruge mere tid på den.
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2009 - 21:43 #20
Med dén opførsel behøver du såmænd ikke frygte at bruge ret megen tid her på Eksperten i fremtiden.

Hvis man skal mødes af primitiv, opblæst arrogance fra en bruger, når han gøres opmærksom på alvorlige kodefejl - som oven i købet gør, at hans script ikke virker i langt de fleste af WWW's browsere - er der da ingen, der gider sidde og spilde deres fritid på at hjælpe, når der bedes om hjælp!
Avatar billede zkov82 Nybegynder
29. september 2009 - 21:52 #21
Bare rolig - hvis det er den slags hjælp du kan tilbyde, så vil jeg gerne være foruden. Jeg har brugt eksperten masser af gange, og jeg har altid modtaget gode og konstruktive forslag.
Men det er selvfølgelig også klart, at jo flere gange man bruger dette forum, jo størrere er chancen for at man møder en person, som ikke kan se forskellen på hjælp og selvhjælp til deres ego.
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2009 - 22:18 #22
Jeg kan trøste dig med, at hvis jeg tager det mere roligt, kommer min stol til at lugte grimt  :D

Hvad angår det konstruktive, så kan det godt være, du ikke evner at overskue, hvor destruktiv din fejl var - men det kan da aldrig blive mit problem! Du lavede en seriøs bummert, som jeg fuldstændig korrekt påpegede i #13:

Mon ikke, det er dette komma, der gør, at langt den mest udbredte browser ikke kan vise kortet:

clickable: true, // <- det dér

Jeg behøver derudover ikke arbejde for at få hjælp til at stive mit ego af - men 'tyv tror, hver mand stjæler', siger man jo. Sålænge folk som du insisterer på at udstille de værste karaktertræk, kan man jo kun glæde sig over den baggrund og opdragelse, man selv har fået. Det overflødiggør til fulde anstrengelser i dén retning!  ;o)