Avatar billede erlandsen Seniormester
27. september 2009 - 20:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DNS Manager/zone administration

Jeg har egen exchange server samt webserver men pt. har jeg webhotel hos Scannet, hvor jeg viderestiller mx records m.m.

Jeg betaler 1.200 kr. om året men det er jo egentlig meget for bare at bruge deres navneservers.

Inden jeg opsiger dette abonnement - vil jeg gerne have input til f.eks. at flytte til WebGlobes gratis DNS hotel http://www.webglobe.dk/dns-hotel.php - hvad kan være deres fordel i at yde denne service - og er der nogen der kender dem?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. september 2009 - 21:00 #1
jeg bruger selv gratisdns.dk og det virker perfekt

så hvis du giver 1200 for DNS er det bare med at komme videre, ligegyldig hvilken udbyder du helder til
Avatar billede erlandsen Seniormester
27. september 2009 - 21:09 #2
Hvorfor kan man få denne service gratis?

Et alternativ er også opsætning af egen navneserver - er der nogen der har erfaring med dette - eller kan det ikke betale sig?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. september 2009 - 21:15 #3
hvorfor det er gratis må du jo skrive til gratisdns og få af vide, men han skummer vel lidt på reklamer.

egen navneserver kan ikke betale sig
du skal jo så have en pc/server kørende hele tiden
du skal også have sekundær dns
Avatar billede bmpi Nybegynder
27. september 2009 - 22:03 #4
For at du selv kan have en navneserver kørende, skal de godkendes hos Dk-Hostmaster, og det kræver bl.a. at du har en grundlæggende viden om DNS administration: https://www.dk-hostmaster.dk/teknisk-administration/navneserveransvarlige/godkendelse-af-navneserver/

GratisDNS er som navnet siger en gratis DNS service.

En DNS zone er en lille tekstfil på serveren, og fylder næsten ingenting. Udgifterne er derfor små, og GratisDNS tjener så deres penge på øvrige ydelser som support og webhotel.

Det kan slet ikke betale sig med egne navneservere, med mindre du har en helt specifik grund til det. Ellers nøjes med GratisDNS som er en glimrende tjeneste. ;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2009 - 22:15 #5
www.device.dk der kan du benytte deres DNSadmin gratis og samtidig får du en domæneaftale hvor du kan købe domæner til en billigere pris end hos gratisdns.

Altså gratis dns og billige domæner.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. september 2009 - 22:56 #6
brug GratisDNS.dk i stedet for device
jeg tvivler på at du for en oplevelse ud af at bruge device, prøv bare at se deres hjemmeside, den ligner mest af alt en side der sælger virtuell heste til tenagepiger

der er sikkert andre, men gratisdns har været med længe og har styr på sagerne

og hvis du havde brug for et domain,så kan du bare købe det et andet sted, hvis det da skulle være billigere
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. september 2009 - 23:07 #7
#6 En kommentar man ikke engang gider, at kommentere på. Folk der snakker om en firma uden at kende dem, de har jo bevist en del om dem selv :)
Avatar billede justrace Novice
28. september 2009 - 11:44 #8
Jeg siger også gratisDND.dk.
Avatar billede justrace Novice
28. september 2009 - 11:44 #9
gratisDNS.dk  :)