Avatar billede MNAN Nybegynder
27. september 2009 - 19:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med download af filer

HEj,

Jeg har haft lidt knas med min PC og var nødt til at lave en Recovery i Vista.

Alt kører tilsyneladende også fint med en undtagelse. Jeg skulle hente nogle gratis programmer på Comodo.com og Tomtom.com. Har prøvet at downloade tre forskellige. I alle tilfælde bliver der også fint hentet ned (progress-bar går til 100%, hvorefter dialogdoksen lukker som normalt). Herefter opstår problemet. Når jeg skal ind og have fat i filen er den ikke der, hvor den blev downloadet til (eller andre steder ? Jeg har ikke kunne finde dem). Jeg har også forsøgt at se om filerne skulle være skjulte, men en optælling via Egenskaber giver kun en total på de filer, som hidtil har ligget der. Nogle forslag til problemløsning ?

Jeg har forsøgt at downloade til forskellige biblioteker samt Desktop. Jeg har Comodo-firewall og har også forsøgt download uden held med denne slået fra.

Pft

Martin
27. september 2009 - 20:13 #1
Hvilken Browser ?
Hvilken "downloader" ?

Er det alle typer downloaded filer (*.EXE, *.ISO, ...) der 'forsvinder' ?

Næsten tilfældig - hvad med denne -> ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/vistasp2/uk/Windows6.0-KB948465-X86.exe
Avatar billede MNAN Nybegynder
27. september 2009 - 21:02 #2
Bruger IE8

Downloader kan jeg ikke lige svare på (virker forholdsvis standard), men har prøvet følgende downloads
- http://www.comodo.com/home/support-maintenance/system-cleaner.php
- http://download.cnet.com/Comodo-Internet-Security/3000-2239_4-10460704.html?part=dl-6270509&subj=dl&tag=button
- http://www.tomtom.com/plus/service.php?ID=17

Det var alle exe-filer. Prøvede også at hente en ZIP-fil (7zip program). Heller intet held.

Har ikke prøvet linket, da det var en forholdsvis stor fil - hvad var der på ?
27. september 2009 - 21:08 #3
Vista ServicePack2 ...
Avatar billede MNAN Nybegynder
27. september 2009 - 21:18 #4
To kommentarer;

- Denne fil kunne godt downloades
- Den understøtter ikke dansk, som jeg kører med - Har du et andet brugbart link ?
Avatar billede MNAN Nybegynder
27. september 2009 - 21:35 #5
Og lige en til - jeg fandt ud af at jeg tilsyneladende allerede har SP2 via automatisk update (installeret 7/8 - 2009)
Avatar billede MNAN Nybegynder
27. september 2009 - 21:44 #6
Og endelig - prøvede også at downloade til en USB-stick uden held.
Avatar billede MNAN Nybegynder
27. september 2009 - 22:02 #7
Har prøvet at vælge Kør i stedet for Gem.

Får også progress-bar til 100% samt næste skærmbillede, hvor der spørges om man ønsker at køre det pågældende program. Vælges Kør sker der intet.
Avatar billede MNAN Nybegynder
29. september 2009 - 08:05 #8
Ingen løsning - Har lavet fuld geninstallation