Avatar billede paaj Nybegynder
27. september 2009 - 08:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Burge for lidt hjælp - Ang: Login system + huske mig + autolog

Godmorgen exp.dk

JA jeg har forsøger men lykke ikke, så måske små fejl eller kunne jeg ikke finder hvor er fejl. men selvom virker siden og ser ud, problem forbindelse til database eller fejl kode asp?

Bruge for hjælpe. tak.. jeg viser dig!

<%
' Hvis der er blevet trykket på knappen "Log ind"
If Request.Form("Action") = "Log ind" Then
    ' Her forberedes de indtastede værdier til validering
    strUID = Trim(Replace(Request.Form("Brugernavn"),"'",""))
    strPWD = Trim(Replace(Request.Form("Adgangskode"),"'",""))

If Request.Form("rem") = "true" Then
    Response.Cookies("Brugernavn") = strUID
    Response.Cookies("Brugernavn").Expires = date() + 365
    Response.Cookies("Adgangskode") = strPWD
    Response.Cookies("Adgangskode").Expires = date() + 365
End If

    ' Hvis der er skrevet noget i både brugernavn og adgangskode
    If Len(strUID) > 0 And Len(strPWD) > 0 Then

        ' DSNLess forbindelse til databasen
        Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("test.mdb")

        ' Opbygning af SQL streng
        strSQL = "SELECT UserID FROM Users"&_
            " WHERE (Username = '" & strUID & "')"&_
            " AND (Password = '" & strPWD & "')"

        Set rs = myConn.Execute(strSQL)
        If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
            ' Hvis brugeren fandtes i databasen
            intUID = rs("UserID")

        Else
            ' Hvis brugeren ikke fandtes i databasen
            strERR = "Forkert brugernavn eller adgangskode."
        End If

        ' Rydder op i vores connection objekt
        myConn.Close
        Set myConn = Nothing

        If Len(intUID) Then
            ' Hvis variablen intUID indeholder en værdi sættes denne i sessionen "UserID" og brugeren bliver sendt videre
            Session("UserID") = intUID

    If Request.Form("autolog") = "true" Then
        Response.Cookies("userid") = Session("userid")
        Response.Cookies("userid").Expires = date() + 365

        strSQL ="UPDATE users SET autolog = TRUE WHERE (UserID =" & Session("userid") & ");"
        myConn.Execute(strSQL)

            Response.Redirect("default.asp")
        End If
    Else
        ' Hvis der ikke var angivet brugernavn og adgangskode
        strErr = "Både brugernavn og password skal angives."
    End If

    If Len(strErr) > 0 Then
        ' Her laves fejlmeddelsen om til rød skrift
        strErr = "<p>&nbsp;<font color=#A80000>" & strErr & "</font></p>"
    End If
%>
<form method="post" action="login.asp">
<table border="1" width="442" style="border-width: 0px" height="174">
    <tr>
        <td style="border-style: none; border-width: medium" width="107">
        <font face="Arial" size="2">Brugernavn</font></td>
        <td style="border-style: none; border-width: medium">
                                    <input name="Brugernavn" style="border: 1px solid #718BAD; padding-left: 4px; padding-right: 4px; padding-top: 1px; padding-bottom: 1px" size="25"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="border-style: none; border-width: medium" width="107">
        <font face="Arial" size="2">Adgangskode</font></td>
        <td style="border-style: none; border-width: medium">
                                    <input name="Adgangskode" style="border: 1px solid #718BAD; padding-left: 4px; padding-right: 4px; padding-top: 1px; padding-bottom: 1px" size="25" type="password"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="border-style: none; border-width: medium" width="107"> </td>
        <td style="border-style: none; border-width: medium">
        <font face="Arial" size="2" color="#A80000"><%=strErr%></font></b></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="border-style: none; border-width: medium" width="107">
        <font face="Arial" size="2">Huske mig</font></td>
        <td style="border-style: none; border-width: medium">
        <input type="checkbox" name="rem" value="true" class="forms"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="border-style: none; border-width: medium" width="107">
        <font face="Arial" size="2">Auto login</font></td>
        <td style="border-style: none; border-width: medium">
        <input type="checkbox" name="autolog0" value="true" class="forms"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="border-style: none; border-width: medium" height="51" width="107"> </td>
        <td style="border-style: none; border-width: medium" height="51">
        <input class="button" type="submit" value="Log ind" name="Action"></td>
    </tr>
</table>
</form>
<% end if %>

TAK - håber kan får løst problem!
Avatar billede paaj Nybegynder
27. september 2009 - 22:47 #1
Hej igen.. er du kan ikke finder ud af løst problem hvad?

venligst skriv der og bruge for hjælpe!
TAK...
Avatar billede paaj Nybegynder
04. oktober 2009 - 02:51 #2
lukket