Avatar billede akyhne Nybegynder
26. september 2009 - 17:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med rettigheder på VPS

Jeg har lejet en VPS med CentOs 5.2 installeret, samt nyeste Apache, php og MySql version installeret. Til administrering bruger jeg DirectAdmin.

Jeg har hele tiden haft problemer med fil- og mappe rettigheder. For at gøre en 1½ måneds historie kort er problemet at jeg ikke kan installere/afinstallere modificeringer til mit SMF forum.

Det korte af det lange er at jeg, hvis jeg f.eks skriver koden
$filePath = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];
og dermed prøver at slette en fil via
unlink($filePath . '/file.txt');
får beskeden at filen ikke eksisterer.

Hvis jeg echoer $filePath, får jeg dog den korrekte sti. Så på en eller anden måde kan apache ikke se stien $filePath, og slette ud fra den.
Da jeg troede det havde noget at gøre med at filer oprettet af Apache ikke kunne redigeres/slettes/flyttes via FTP og ligeså omvendt, jeg jeg fået suphp installeret. Nu er den del i hvert fald på plads, men stadig kan jeg ikke få unlink og lignende til at fungere.

Nogen forslag?
Avatar billede akyhne Nybegynder
06. oktober 2009 - 19:32 #1
Ingen hjælp?
Avatar billede akyhne Nybegynder
19. november 2009 - 02:22 #2
Lukker
Avatar billede akyhne Nybegynder
19. november 2009 - 02:23 #3
Lukker