Avatar billede maskso Nybegynder
25. september 2009 - 21:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Afstemningssystem

Hej

Jeg er ved at lave et afstemningssystem i php, hvor alt data bliver skrevet i txt filer.

Afstemningen foregår omkring brugeruploadede billeder. Jeg har lavet det sådan at billedet får et id-nummer som navn. Derudover skrives en txt fil men samme navn som billeder (altså id-nummeret), med indhold "0". Når det stemmes på det pågældende billede, lægges "1" til indholdet af filen. Så langt så godt.

Det vil sige at jeg nu har et directory med x antal txt-filer, der hver repræsenterer et billede. Indholdet af filen er det antal stemmer som billedet har fået.

Nu vil jeg så gerne ha' php til at vise vinderen (altså vil jeg finde den fil der indeholder det højeste tal).

Kan det lade sign gøre, og evt. hvordan?

(Vil det evt. være muligt at lave en liste med højeste stemme i toppen og så derned af?)

Vil det måske være bedre at skrive stemmerne som linier i en enkelt txt-fil, i stedet for at de hver har en txt-fil?

(Ved godt at det er lidt svært at gå til, kun ud fra denne beskrivelse)
Avatar billede aitnemed Novice
26. september 2009 - 17:38 #1
Nu er jeg ikke nogen haj til php, men vil umiddelbart mene, at medmindre det her system, er et, som bare skal udfylde et enkelt behov nu og her, og derefter glemmes, så er det sikkert en fin og (for dig) letforståelig løsning.

Skulle du i stedet være interesseret i, at genbruge systemet systemet senere (altså bruge det, til mere end én afstemning), så vil jeg anbefale dig, at lade din txt-fil afløse af en xml-fil.

Det smarte ved xml er, at du kan indlæse den i php og så tilgå den, som en database, så du let kan søge igennem den.

Hvis du ser på den danske wikipedia, så gives der et eksempel med personer.

Med billeder kunne det f.eks. se sådan ud:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<Billeder>

    <Billed id="1">

        <antal_stemmer>3</antal_stemmer>
        <URL_adresse>www.minhjemmeside.dk/billeder/mitbilled.jpg</URL_adresse>

    </Billed>
    <Billed id="2">

        <antal_stemmer>6</antal_stemmer>
        <URL_adresse>www.minhjemmeside.dk/billeder/mitbilled2.jpg</URL_adresse>

    </Billed>
.... osv.
</Billeder>
Avatar billede maskso Nybegynder
29. september 2009 - 19:59 #2
Tak for svar, men det er ikke lige den løsning jeg leder efter.

Jeg finder på noget andet....