Avatar billede har_problemer Nybegynder
24. september 2009 - 13:01 Der er 3 kommentarer

bedste backup når man skal installere Win7

Hvordan tar man bedst backup af "gamle" vista når jeg skal til at have windows 7? jeg vil gerne ha at jeg kan genindtallere vista vis noget går galt i windows 7 installationen
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 13:26 #1
Gå i Start > Alle Programmer > Tilbehør > SystemVærktøjer. Der finder du  Windows Overførsel.
Bagdelen ved dette program er at du skal installere Vista forfra samt alle de programmer som du har gemt indstillingerne for, inden du tilbagefører det som Windows Overførsel har gemt.

Hvis du har Vista, alle installerede programmer, dokumenter og mails på samme partition, så kan du lave en image fil af denne partition. Den kan du så efterføldende spole tilbage på samme partition, og du er tilbage til Vista.

Hvis du har meget ledig plads på en anden partition eller harddisk, så burde du kunne installere win7 på denne. Du har så valget at boote ind i Vista eller Win7.
http://lifehacker.com/5126781/how-to-dual-boot-windows-7-with-xp-or-vista
Hvis du bliver træt af Win7 og vil fjerne det igen, gør du således:
http://mintywhite.com/windows-7/7maintenance/remove-windows-7-from-dual-boot-with-vista/
Avatar billede jenscarlo Juniormester
24. september 2009 - 20:51 #2
Når du installere Windows7 opretter Windows7 en ny mappe der hedder Windows old og der ligger hele vista installationen med dine personlige dokumenter,favoritter ja det hele.Du kan overflytte alt det du vil til den nye installation og når du har gjort det kan du bar slette Windows old for den fylder lige så meget som den gamle Vista installation,altså cirka 20 GB.
Avatar billede har_problemer Nybegynder
25. september 2009 - 07:39 #3
ok jeg glemte at skrive jeg har taget backup med Acronis True Image  Home 2010 men er det godt nok? og jeg har brugt ca 200gb af en 320gb harddisc så jeg har ikke så meget plads at gøre med, og jeg har tænk mig at bruge upgrade versionen her: http://store.microsoft.com/microsoft/Windows-7-Ultimate-Upgrade/product/592F5AF5 den koster ca 1100kr men så tænker jeg lidt skal man så ha windows vista ultimate? for jeg har vista home premium men kan jeg stadig opgradere til win 7 ultimate?