Avatar billede SjollerDk Nybegynder
24. september 2009 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Dato format

Har lavet følgende tabel:

create table employee (empnr number(4) not null, firstname varchar2(10), lastname varchar2(20) not null, position varchar2(30) default 'Seller ', bdate date, empdate date, leader number(4), pay number(10,2) not null, address varchar2(20), Postalcode number(4), depname varchar2(20));

Prøver at indsætte følgende:

insert into employee values ('99', 'Jonas', 'Denter', 'Student', '09-09-01', '09-09-24', 'David', '20000', 'Køge', '4600', 'Frugt')

[b]Får fejl:[b]

ORA-01722: invalid number

Mit eget gæt er en fejl i datoformat, men kan ikke lige se hvad det skulle være. Har kørt "select user, sysdate from dual" for at tjekke mit datoformat, og d.d bliver f.eks vist om "09-09-24".
Har prøvet en to_date konvertering, men den fungerede ikke umiddelbart for mig :-|
Avatar billede junkmaster Nybegynder
24. september 2009 - 11:57 #1
I første omgang skal du fjerne dine '' omkring dine numbers. Og så skal du have rettet dit datoformat, så du konvertere uafhængigt af format på client.
Avatar billede junkmaster Nybegynder
24. september 2009 - 11:59 #2
Ca. sådan her:

insert into employee values
(99, 'Jonas', 'Denter', 'Student',
to_date('2001/09/09','YYYY/MM/DD'),
to_date('2009/09/24','YYYY/MM/DD'),
'David', 20000, 'Køge', 4600, 'Frugt');
Avatar billede pgroen Nybegynder
24. september 2009 - 12:10 #3
Det der er den virkelige fejl, er at du forsøger at sætte 'David' ind i kolonnen LEADER, som er af typen NUMBER...
Avatar billede SjollerDk Nybegynder
24. september 2009 - 12:36 #4
Tak for jeres svar :)

prgroen havde bare stirret mig blind på det, godt med et par ekstra øjne på det.