Avatar billede Slettet bruger
23. september 2009 - 21:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wikimedia installation så <math>-tag virker

Hej!

Jeg har oprettet en wiki, www.vollum-web.dk/nunopedia. Den er ment som en fælles formelsamling for mit hold på uni.
MEN, når man redigerer en side og bruger <math>-tagget skriver den bare noget grim kode.
Jeg har fundet ud af at jeg skal installere nogle forskellige ting fro at det hele virker.
Brugsvejledningen til at installere disse elementer ligger her:
http://www.mediawiki.org/wiki/Manual:Math
og måske rettere her: http://www.mediawiki.org/wiki/Manual:Enable_TeX

Men jeg er i tvivl om hvad der menes med at installere de forskellige ting og hvordan man gør.
Mit domæne er hostet af one.com så kører på et UNIX-system (er jeg ret sikker på, er ikke ligefrem nogen haj..).

Så hvis der er nogen der vil hjælpe mig igennem den her installation ville det være fedt!
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2009 - 21:38 #1
Kan se at linket til min side ikke virker, prøver lige igen www.vollum-web.dk/nunopedia . Så skulle det gerne virke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. september 2009 - 22:20 #2
Det gør du på din egen (evt. virtuelle) server - ikke hos one.com.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2009 - 18:29 #3
Øhmm.. Det er jeg ikke lige sikker på at jeg forstår? Altså jeg har ikke nogen server stående!?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. september 2009 - 20:00 #4
Jeg siger sådan set bare, at du ikke får det til at virke på one.com.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2009 - 07:15 #5
Øv... Har du nogen forslag til om man kan gøre noget andet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2009 - 10:13 #6
Lave billederne lokalt på din egen maskine, og lægge dem op som gif, jpg eller png.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2010 - 15:27 #7
Denne tråd er vidst blevet lidt gammel. Jeg lukker den hermed.