Avatar billede sjebber Nybegynder
23. september 2009 - 11:56 Der er 4 kommentarer

insert true/false fra dropdownlist.selectedvalue

Hej alle eksperter.
Jeg er endnu en gang stødt på et problem, dog vil jeg nok mene det her problem skulle være til at løse hvis man har haft samme problem selv!

Jeg har en CheckBoxList, som har 3 værdier. 1 værdi for funktion, 1 værdi fra den loggede bruger(session) og den sidste værdi skal være CheckBoxList.selected - "True" eller "False".

Jeg har prøvet at skrive "True" og "False" ved mit @allowed paramater og så indsætter den enten true eller false, hvor den skal.
Det er bare som om Selected ikke virker, selvom jeg krydser de felte af som jeg skal ha.

PageLoad:

        SqlDataReader reader = cmd.ExecuteReader();
        CheckBoxList1.Items.Clear();
        while (reader.Read())
        {
            ListItem li = new ListItem();
            li.Text = reader["navn"].ToString();
            li.Value = reader["id"].ToString();
            li.Selected = (bool)reader["allowed"];

            CheckBoxList1.Items.Add(li);
        }

OnClick:

foreach (ListItem item in CheckBoxList1.Items)
        {
            SqlCommand cmd = db.SqlCmdSP("UpdateBrugerRettigheder");
            cmd.Parameters.Add("@allowed", SqlDbType.Bit).Value = item.Selected;
            cmd.Parameters.Add("@fid", SqlDbType.Int).Value = item.Value;
            cmd.Parameters.Add("@bid", SqlDbType.Int).Value = Qstring.QsByID();

            db.Conn.Open();

            cmd.ExecuteNonQuery();
            db.Conn.Close();
            cmd.Dispose();
            Response.Write(Items.Count);
        }

Stored Procedure:

@allowed bit,
@fid int,
@bid int

AS

UPDATE BrugerFunktioner
SET allowed = @allowed
WHERE (funktionerid_fk = @fid) AND (brugerid_fk = @bid)

Note: 'db' er min database class og 'Qstring.QsById' henter bare værdien fra URL. I det her tilfælde User.aspx?id=8
Avatar billede bvli Praktikant
23. september 2009 - 12:03 #1
Du skal bruge:

li.Checked = (bool)reader["allowed"];
Avatar billede sjebber Nybegynder
23. september 2009 - 12:05 #2
Ja det var også det jeg mente, men jeg kan ikke filføje .Checked til mit ListItem :s
Avatar billede bvli Praktikant
23. september 2009 - 12:18 #3
Ja - sorry - så'n er det i winforms. Jeg ser lige, at det ikke er sådan i CheckBoxList webkomponenten, beklager.
Avatar billede sjebber Nybegynder
24. september 2009 - 08:58 #4
Indså at min clear lå forkert, så den ikke fik de rigtige values :o) doh, doh, doh :D
Tak alligevel :)