Avatar billede colten Nybegynder
22. september 2009 - 18:46 Der er 12 kommentarer

hp bærbar

Har et spørgsmål får en fejlkode under opstart 1 lang 2 korte med total sort skræm.. er kommet frem til at det nok er grafikkortet der er problemer med, eller er stået af. Men kan ikke forstå at den nogen gange vil starte op så skriver den at noget med at den ikke kunne starte, og om den skal reparere fejlen det siger jeg så ja til, og den køre fint i 2 dage. Så er det galt igen den bipper og vil ikke starte. Nogen der har en ide om hvad det kan ligge i, det lyder som om den starter men viser intet på skærmen, nogen gange går den også ud af sig selv..
Avatar billede b-and Novice
22. september 2009 - 19:36 #1
Lidt generelle småtricks til HP computeres.

HP har lavet et system hvor man kan checke sin HP PC…

Gå på denne side > http://welcome.hp.com/country/dk/da/welcome.html

1. Klik på > drivere og software
2. Skriv så dit produktnavn eller nummer i tekstfeltet og > tryk på pilen.
3. Klik på > diagnose problems or chat
4. Klik på > online diagnostic tools
5. Klik på > accept

Vælg så region, land og produkt, tryk > Næst og Kør programmet.

Virker ovenstående ikke, så prøv her > http://h50203.www5.hp.com/hpisweb/customer/HPInstantsupport.aspx

Nu kommer der et scan resultat der fortæller din hvordan din PC har det samt hvad du skal gøre

Support og Drivere .
http://welcome.hp.com/country/dk/da/support.html
Her markerer du Download drivere og software, finder og indsætter Pc'en model, vælger sprog og dit styresystem.

Sådan laver du din egen Recovery DVD.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00814731&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3544798&rule=22435&lang=en

Sådan bruger du Recovery DVD'en.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=bph07145#bph07145_cp

Bestilling af complet Recovery DVD sæt.
http://da.best2serve.com/?show_flow=RCD&land=DK&lang=da&sapos_keyword=446537-DH2&product_id=12307&category_id=1124

Fix til SP3
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericSoftwareDownloadIndex?cc=dk&dlc=da&lc=da&softwareitem=pv-60484-2&jumpid=reg_R1002_DKDA

Anvendelse af HP Backup og Recovery Manager
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01778684&cc=dk&dlc=da&lc=da&jumpid=reg_R1002_DKDA#RecoverOS

God arbejdslyst.
Avatar billede colten Nybegynder
22. september 2009 - 19:59 #2
1000 tak for svaret vil jeg prøve når det lykkes mig at få pcen startet op igen.
Avatar billede b-and Novice
22. september 2009 - 20:04 #3
Jeg havde indtryk af at du godt kunne starte den - er det ikke tilfældet så prøv nedenstående fremgangsmåde.

Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede colten Nybegynder
22. september 2009 - 20:40 #4
har prøvet at sætte skiven i men det hjælper ikke.. må simpelthen vente til jeg kan starte den op igen
Avatar billede colten Nybegynder
22. september 2009 - 20:53 #5
hmm nu vil den slet ikke starte den blinker bare 3 gange i de leds der sidder i venstre hjørne. kan ikke finde noget om det på hp side.
Avatar billede b-and Novice
22. september 2009 - 21:42 #6
Genstart maskinen og tryk F11 - så kommer du i recovery.

Se om ikke du kan komme videre derfra.
Avatar billede colten Nybegynder
22. september 2009 - 21:48 #7
kan desværre slet ikke starte den den gir mig bare 1 langt bip og 2 korte mens skærmen er sort, men de andre gange er den bare startet op lige pludselig så det kommer vel nok igen på et tidspunkt. kan høre at den blæseren køre og det lyder som om den starter op men ingen billede.
Avatar billede b-and Novice
22. september 2009 - 22:54 #8
Lad os håbe det... *SS*
Avatar billede colten Nybegynder
23. september 2009 - 14:48 #9
har stadig ikke fået liv i den, men du skal da stadig ha nogle point af mig hvordan gør jeg det, kan ikke huske det
Avatar billede b-and Novice
23. september 2009 - 15:21 #10
Vi skal ikke give op så hurtigt… *SS*

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om det er et software eller et hardware problem, for er det sidste tilfældet så er der ikke så meget vi kan gøre.

Derfor så prøv om du kan få lov til nedenstående - kan du det, og der kommer billede på skærmen, så ved vi at det ikke er skærmkort eller skærm der er defekt, og så er det til at løse uden indblanding af elektronikmekaniker… *s*

Husk også under genstart at gå i F12 og sæt den til at boote på CD drevet - ellers så hjælper det hele ikke så meget…

Kaspersky har lavet en Rescue CD der kan bruges, når/hvis du slet ikke kan komme ind i Windows, eller hvis du ikke kan få installeret andre værktøjer.

Du skal brænde den ISO-fil, du henter fra Kaspersky og derefter starte computeren fra CD'en.

Hent ISO-filen herfra:
http://devbuilds.kaspersky-labs.com/devbuilds/RescueDisk/

Hent filen og gem den på skrivebordet, på en velfungerende PC - det er en ret stor fil på 100 MB så du skal være lidt tålmodig.

Dobbelt-klik på den downloadede fil. Nu skulle dit brænderprogram gerne starte op og klare brændingen, er det ikke tilfældet åben da dit brændeprogram > Filer > Åben > naviger til skrivebordet og find den downloadede fil og brænd den som en ISO.

Efter brændingen lægger du din nye Rescue CD i den defekte maskine og genstarter.

Lad maskinen boote op på CD'en og lad programmet opdaterer sig over nettet - vil nok kun virke på en maskine med kabel - så er det en bærbar så put et net-kabel på isenkrammet.  Ikke mulighed for det, så kør alligevel CD'en - så håber vi den alligevel kan få bugt med det som driller.

Du kan også bruge CD'en til at hente de filer ud som ikke må gå til hvis det ender med en formatering/gendannelse til fabriksindstillinger.
Avatar billede colten Nybegynder
24. september 2009 - 00:22 #11
har nu prøvet det men ikke helt fuldt hva du sagde kan nemlig stadig ikke tænder pcen, så kan ikke ændre den måde den booter på.. Skiven køre fint men der sker intet, tror sku altså jeg må gi op og sende den til rep.
Avatar billede b-and Novice
24. september 2009 - 11:31 #12
Ja der er nok ikke andet og gøre, den må til en tekniker…