Avatar billede Red0z Nybegynder
22. september 2009 - 09:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brug gridview med dynamiske array's.

Hey drengene! :)

Sidder og prøver at skrive mig et program, er ganske ny til C#, så bær over hvis jeg laver nogle tydelige fejl. Men koden er som følger.

  public void InsertButton_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            string[] md5array;
            string path = folderBrowse.SelectedPath;
            if (!Directory.Exists(path))
            {
                MessageBox.Show("You must choose a valid path first");
            }
            else
            {
                string[] filePaths = Directory.GetFiles(path, "*.wma",
                                        SearchOption.AllDirectories);

                md5array = new string[1000000];

                for (int i = 0; i != (filePaths.Length); i++)
                {
                    filename = System.IO.Path.GetFileName(filePaths[i]);
                    filedir = filePaths[i];
                    md5 = MD5HashFromFile(filePaths[i]);
                    richTextBox1.AppendText(path + "\n\n" + filePaths[i]);

                    if (md5array.Contains(md5))
                    {
                        DupGrid.Rows.Add(filename, filedir, md5);
                    }
                    else
                    {
                        WriteToDoc();
                        OrgGrid.Rows.Add(filename, filedir, md5);
                        md5array[i] = md5;
                    }
                    richTextBox1.AppendText(Convert.ToString("\n\nMD5Array: " + md5array[i])+"\n\n");

                }

Og det er så heri den fejler, helt nøjagtigt ved
                    if (md5array.Contains(md5))
Har prøvet at skrive den som
                    if (md5array[].Contains(md5))

Fordi jeg går ud fra at [] må antyde at den skal kigge alle array's i md5array igennem.

Af samme grund har jeg skrevet
                md5array = new string[1000000];
af den simple grund, at den ikke acceptere
                md5array = new string []

Jeg står lidt på bar bund, så vil håbe der er hjælp at hente !! :)

- Kim
Avatar billede sirius Nybegynder
22. september 2009 - 09:53 #1
Da du ikke kender størrelsen på din liste over md5 værdier ville jeg bruge en list i stedet for et array.

så kunne din metode eventuelt se sådan ud:
    public void InsertButton_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            List<string> md5list;
            string path = folderBrowse.SelectedPath;
            if (!Directory.Exists(path))
            {
                MessageBox.Show("You must choose a valid path first");
            }
            else
            {
                string[] filePaths = Directory.GetFiles(path, "*.wma",
                                        SearchOption.AllDirectories);

                md5list = new List<string>();

                foreach (string file in filePaths)
                {
                    filename = System.IO.Path.GetFileName(file);
                    string md5 = MD5HashFromFile(file);
                    richTextBox1.AppendText(path + "\n\n" + file);

                    if (md5list.Contains(md5))
                    {
                        DupGrid.Rows.Add(filename, file, md5);
                    }
                    else
                    {
                        WriteToDoc();
                        OrgGrid.Rows.Add(filename, file, md5);
                        md5list.Add(md5);
                    }
                    richTextBox1.AppendText("\n\nMD5Array: " + md5 +"\n\n");

                }
Avatar billede Red0z Nybegynder
22. september 2009 - 09:57 #2
Har prøvet, men den skriver stadig altid til OrgGrid.
Avatar billede sirius Nybegynder
22. september 2009 - 10:30 #3
og du er helt sikker på at du har 2 ens md5 værdier, også med store og små bogstaver?
Avatar billede Red0z Nybegynder
22. september 2009 - 10:37 #4
Ganske, det er de samme filer jeg scanner 2 gange, så, det burde det vel være? :)
Avatar billede Red0z Nybegynder
22. september 2009 - 10:39 #5
Og det var så fejlen fandt jeg lige ud af, hvis jeg trykker scan 2 gange, så kører den de samme filer ud 2 gange, hvis jeg har 2 gange de samme filer under én scanning, så fungere det som det skal. Det var lidt af en fejl 40 alligevel. :) Men tusinde mange tak for den hurtige hjælp, prøvede på udvikleren.dk, og det var ingen hjælp. Mange tak! og point til dig!
Avatar billede Red0z Nybegynder
22. september 2009 - 10:42 #6
Og for at være helt noob, hvor trykker jeg for at give dig dine points. :)
Avatar billede sirius Nybegynder
22. september 2009 - 10:46 #7
jeg skal lige give et svar først :-)
Avatar billede Red0z Nybegynder
22. september 2009 - 10:50 #8
Igen, super fedt og tusinde tak for den hurtige hjælp til en grøn koder. :D