Avatar billede newbie.dk Praktikant
19. september 2009 - 01:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Count af tal-felt driller (missing operator)

Jeg kan ikke få en count til at virke.
Jeg vil tro det er fordi feltet er tal, for på andre felter med tekst virker det fint.
Det skulle gerne være sådan at der tælles de steder hvor værdier er større end 0.
Jeg får fejl på (missing operator), men har prøvet mange forskellige kombinationer.

Nogle der kan se hvad der mangler.

Var5 = "select COUNT(*) AS antal5 from Tabel where indtast > '0'"
set rs5 = server.createobject("adodb.connection")
rs5.open DSN
set rs5 = rs5.execute(Var5)
Vis5 = rs5("antal5")
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2009 - 03:45 #1
Skal der '' omkring 0 ?
Avatar billede keysersoze Guru
19. september 2009 - 09:43 #2
Var5 = "select COUNT(*) AS antal5 from Tabel where indtast > 0"

ellers må du fortælle hvilken database og felttyper du arbejder med.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
19. september 2009 - 09:57 #3
keysersoze, den har jeg prøvet, virker desværre ikke.

Det er en Access database, og felttypen er Tal.
Avatar billede keysersoze Guru
19. september 2009 - 10:14 #4
jeg ved at jeg spørger dumt nu - men du har en tabel der hedder "Tabel" og en kolonne med navnet "indtast"? Hvilken linje fejler helt præcist?
Avatar billede newbie.dk Praktikant
20. september 2009 - 01:04 #5
Jeg er kommet lidt videre med at fejlfinde... men ikke løsningen.
Det er simpelhen kolonnenavnet der driller.
Kolonnen hedder 5indtast.

Jeg har prøvet at lave et lille setup med anden database, og så ændre kolonnenavnet til bare indtast, og så virker det fint. Og så sat 5-tallet på, så kommer fejlen.
Altså er det 5-tallet der driller.

Og så kunne man jo sige at så skal jeg bare ændre navnet på kolonnen, men det vil jeg være meget ked af, da der så skal rettes i rigtigt meget...

Beklager at jeg havde rettet kolonnenavnet i første tekst, men det var lige for synet skyld - og regnede ikke med det betød så meget, beklager.
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2009 - 01:13 #6
Var5 = "select COUNT(*) AS antal5 from Tabel where [5indtast] > 0"
Avatar billede newbie.dk Praktikant
20. september 2009 - 01:26 #7
Mange tak for det.
Beklager igen den lille dumhed...
Ligger du et svar.
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2009 - 10:06 #8
svar :)
Avatar billede newbie.dk Praktikant
20. september 2009 - 11:17 #9
Ved du hvorfor man ikke kunne have 5-tallet foran på almindeligvis.
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2009 - 11:43 #10
Inden for alle sprog - og SQL er jo et sprog - er der visse betingelser og reserverede ord. Her må du fx som udgangspunkt ikke have 2 delte tabel/kolonnenavne, benytte ord der indgår i egentlig SQL-syntaks (order, from...) og altså heller ikke have tal som første tegn. At benytte [] escaper dette.