Avatar billede morticuz Nybegynder
18. september 2009 - 09:23 Der er 11 kommentarer

Billeddatabase (evt i Flash)

Hej folkens,

Vi sidder og skal bruge en form for billeddatabase, hvor vores bruger skal kunne uploade deres billeder (gerne i store formater), og hvor man så som bruger kan gå ind og kigge på previews af billederne, og så kan scale, crop, osv og hente det i andre formater (jpeg, pdf).

Det behøves ikke nødvendigvis være flash, men det kunne sgu da være optimalt hvis det var synes jeg :)

Jeg vil høre  om der er nogle som kender til sådan en løsning da vi ikke kan finde noget ordentligt (med mindre man vil betale over 5000 i måneden).

Om det er PHP, ASP eller .NET betyder ikke så meget i første omgang. Heller ikke om det er noget man kan købe eller downloade og smide på sin egen server, eller om det er noget der skal hostes. Alt er velkommen i første omgang :)

Med venlig hilsen

Peter
Avatar billede morticuz Nybegynder
18. september 2009 - 14:56 #1
Slet ikke nogle bud? :)
Avatar billede justrace Novice
20. september 2009 - 01:11 #2
pixelpost eller gallery2  http://www.gallery2.org/
Avatar billede justrace Novice
13. oktober 2009 - 12:26 #3
?
Avatar billede morticuz Nybegynder
13. oktober 2009 - 13:11 #4
Sorry... Har kigget på dem, men det var ikke ligefrem helt det jeg gik efter. Mere en hvor vi har mulighed for at få hostet noget plads og denne interface, så vores kunder kan logge ind og sætte hvordan han vil have sit billede (CMYK/RGB, 72/150/300dpi, tiff/jpg/pdf osv) og så downloade dem der.

Synes ikke helt de der har det.. det er jo ikke som sådan et offentligt galleri jeg leder efter, men mere et filsystem som har de her specielle instillinger..
Avatar billede justrace Novice
13. oktober 2009 - 13:41 #5
Hvorfor skal folk kunne uploade billeder, og derefter hente dem igen mod betaling? Så er det da smartere at åbne billedet selv, og "Gem som..." i det man vil have, og så er det gratis.
Avatar billede morticuz Nybegynder
13. oktober 2009 - 13:48 #6
Det er heller ikke mod betaling. Vi er et reklamebureau, hvor folk bare kan hente deres tidligere plakater, og andre tryksager igen. Det er også os der gerne måtte kunne uploade det, og så dem der skal kunne hente i deres foretrukne format :)
Avatar billede justrace Novice
13. oktober 2009 - 13:54 #7
Så kunne coppermine være noget: http://coppermine-gallery.net/

Men tror også at gallery2 kan klare det.

Husk på at begge er ret avancerede, og kan tilpasses på ufatteligt mange måder. Det er ikke bare at hælde det op på serveren, og oprette brugere, og uploade billeder.
Avatar billede morticuz Nybegynder
13. oktober 2009 - 13:59 #8
Synes bare ikke lige jeg kan finde nogle steder der står noget om CMYK RGB og DPI og PDF'er?! Noget du selv har prøvet?
Avatar billede justrace Novice
13. oktober 2009 - 14:27 #9
Ikke noget der selv laver det om. Det aner jeg ikke om det findes. Hvis du ikke skal dybt ned i limmen, er det nok jer selv der bare skal konvertere og så lægge det op.
Avatar billede morticuz Nybegynder
13. oktober 2009 - 14:32 #10
Vi har bare engang haft et utroligt gammelt system som nu er væk og ikke kan fåes længere, som kunne det her nemlig. Så tænkte at det jo bare ikke kan være umuligt at finde derude et sted! Der er trods alt gået langt over 5 år siden bureauet fik det gamle.
Avatar billede justrace Novice
13. oktober 2009 - 14:42 #11
Kan du ikke huske hvad det hed?