Avatar billede thormam Nybegynder
18. september 2009 - 08:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

.NET ListBox + Textbox + SQL

Lad mig få det her forklaret ordentlig fra start..

http://i28.tiny­pic.com/2m7djj7­.jpg

Som i kan se har jeg til venstre en listbox (lst_oversigt) med autopostback.

Jeg har en database med en tabel (Cisco) og columns (Navn, Dato, Titel, Tekst)

lst_oversigt viser en liste med "Titel" uden problemer.

Til højre for er min txt_indhold og planen er at man markere en titel i lst_oversigt og så henter den automatisk teksten og bliver vist i txt_indhold.

Har testet autopostback og det virker:

protected void lst_oversigt_Se­lectedIndexChan­ged(object sender, EventArgs e)
{
if (lst_oversigt.S­electedValue != null)
txt_indhold = lst_oversigt.Se­lectedValue.ToS­tring();
}

Problemet er hvordan jeg får hentet fra column "Tekst" hvor "Titel" er lig med den jeg har markeret i listboxen..

Håber det giver lidt mening. Har rodet med en del kode der bare ikke spiller og lige nu ser det sådan her ud - uden den er komplet for jeg har ikke fået String HentTekst forbundet med @Titel

protected void lst_oversigt_Se­lectedIndexChan­ged(object sender, EventArgs e)
{
string hentTekst = lst_oversigt.Se­lectedValue;
SQL forbindelse = new SQL();
SqlCommand sqlcmd = new SqlCommand("SEL­ECT Tekst FROM Cisco WHERE Titel = @Titel");
SqlDataReader sqlread = sqlcmd.ExecuteR­eader();
while (sqlread.Read()­)
{
txt_indhold.Tex­t = (string)sqlread­["Tekst"].ToStr­ing();
}
sqlread.Close()­;
}

Hvis i kan se jer ud af det ville jeg juble! Tester videre imens.. kunne jo være

Skal lige siges jeg har SQL forbindelsen i en App_Code "SQL.cs" der ser således ud:

public SQL()
    {
        SqlConnection LoginForbindelse = new SqlConnection();
        LoginForbindelse.ConnectionString = "Data Source=ARDOAPL02;Initial Catalog=VidenOm;User ID=ardonkh;password=dragen;Integrated Security=True;";
        //Gemmer Loginforbindelsen i forbindelse
        forbindelse = LoginForbindelse;
    }
Avatar billede thormam Nybegynder
18. september 2009 - 09:07 #1
Avatar billede thormam Nybegynder
18. september 2009 - 09:29 #2
prøvede at se bort fra min SQL.cs og samle det - desuden åbne forbindelsen og få sqlcon ind i min sqlcmd:

http://i27.tiny­pic.com/ak72up.­png

Så nu er der da forbindelse
Avatar billede thormam Nybegynder
18. september 2009 - 12:45 #3
lukket