Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
17. september 2009 - 21:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvilket webhotel anbefales til min kogebog.

Hej
Jeg er på udkik efter et webhotel hvor jeg kan hoste en kogebog, som jeg er ved at lave.
Max pris pr måned er 25kr.
Desuden er der nogle krav.
SAFE-MODE skal ikke være slået til.
RewriteEngine skal være mulig i .htaccess filer
Det skal være en Linux server. Eller UNIX hvis jeg også kan angive rettigheder der.
PHP 5, med understøttelse af "multi_byte string" funktioner, og MySQLi
MySQL
PHPMyAdmin
1 GB plads
Og så skal den også kunne "klare flere samtidige bruger"

Det med trafik er selvfølgelig ikke noget der bare følger med, men jeg starter blidt ud da pengepungen ikke er så stor, men ellers er de ting jeg har skrævet en must krav.
Desuden er jeg også interesseret i hvad jeres erfaringer er, både gode og dårlige.
PS: min side som den ser ud nu ligger på http://netkogeren.a-mweb.dk som er hostet hos http://danmarks.nu/ til 9kr om måneden.
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. september 2009 - 22:02 #1
Har ikke prøvet samtlige ting, men kan anbefale både surftown og one som har safe_mode = on.

Omkring "multi_byte string" funktioner er det nok værd at kontakte deres support.

MySQL i MySQL forstår jeg ikke helt..
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
18. september 2009 - 03:34 #2
Jeg har altid brugt netplads.dk samt gratisdns.dk. Da jeg aldrig har brugt andre, har jeg ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag. Men gratisdns tager sig ikke betalt for fornyelse af domænenavne - det foregår direkte hos DkHostmaster. Netplads er kanon billigt og har både php, mysql, mail, ftp og hele baduljen.

Prøv at tjekke dem ud.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
18. september 2009 - 16:13 #3
JEG beklager at jeg ikke har udtalt mig tydeligt nok men.

SAFEMODE = OFF.
SAFE-MODE skal ikke være slået til.

Det med "MySQLi" er en class der bruges for at undgå MySQL infektion.

Nå men med til netplads.dk så virker de altså ikke særlig professionelle da de ikke skriver specifikationerne i deres prisliste.
GratisDNS lyder interessant men jeg har lidt svært ved at lure hvad det går ud på. Der jo ikke nogen general prisliste, og de udgiver vel ikke gratis diskplads. Vil du være så venlig at uddybe det.
Avatar billede justrace Novice
18. september 2009 - 17:20 #4
Man skulle tro folk tager de forkerte briller på, en gang i mellem. :)

gratisDNS.dk er en gratis DNS-service, og har intet med sagen at gøre.
De kører så sideløbende et webhotel, kaldet netplads.dk og em mailhotel kaldet mxhotel.dk.
Men ingen af dem kan det du skal bruge.

Et sted jeg ved kan klare det, undtagen måske på prisen, er dandomain.dk.
De er helt klart eliten, også hvad support og hvad man kan ønske sig, men er heller ikke de billigste. :)
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
19. september 2009 - 11:35 #5
Min computer har ikke problemer med at finde prislisten:
http://www.netplads.dk/web/?side=40&NTPID=caa4cd0a2da8d89f7134c704f9dffc1d

Hvis du vil have 1G diskplads, php, MySql, mail, ftp og et fedt kontrolpanel til at styre hele lortet, for 9 kr/md - og derudover vil have 24/7 hotline, så skal du vidst hellere installere apache på din hjemme pc.

Så det med den manglende professionalisme hos Netplads, kunne jeg da godt tænke mig, at du uddybede lidt!
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2009 - 13:06 #6
hvis din kogebog baseres på et af de større systemer (fx wordpress), så tjek lige www.web10.dk
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
19. september 2009 - 14:29 #7
@justrace: Ja det virker som om at du har helt ret i at dandomain.dk er en del af eliten, dog er prisniveauet at for højt. Men jeg vil helt sikkert have den i baghoved hvis jeg senere skulle være på udkik efter en mere stabil host.

@jesperhgh: Netplads.dk fejler ikke meget i dag. Men da jeg gik på siden var alt der var markeret med fed, ikke eksisterende (der stod ikke noget). I dag er det sådan som jeg ser det kun phpinfo siden der mangler.
Det kan godt være at jeg er fordomsfuld men at det som du har nævnt: "1G diskplads, php, MySql, mail, ftp og et fedt kontrolpanel til at styre hele lortet, for 9 kr/md" er da noget jeg fik hos danmarks.nu . Jeg troede så at jeg for 15 kr. mere kunne få 17/5 hotline og en server der var lidt mere stabil.

@claes57 NetKogeren er programmeret fra bunden det er kun TinyMCE biblioteket jeg ikke selv har skrævet, så jeg er ikke rigtig interesseret i forskellige WYSIWYG programmer.

@alle er der nogen der har erfaringer med http://megahost.dk/ http://gigahost.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2009 - 14:48 #8
ok - du behøver da ikke at anvende fx wordpress - web10 virker fint alligevel. Bla kan du så udvidde dit koncept til flere sites, da du (pånær oprettelsesgebyr) kan køre 10 sites på en konto/pris.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
19. september 2009 - 23:21 #9
@andreas13_fam

Du Er En NarreHat.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
20. september 2009 - 09:13 #10
En server der er lidt mere stabil - skriver du. Lidt mere stabil end hvad? spørger jeg så.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
20. september 2009 - 11:00 #11
Det er desvære noget jeg ikke kan svare på, da udbyder jo ikke angiver hvor mange sammentidige bruger serveren kan håndtere, eller hvor hurtige de er.
Men jeg henviser til ting som hastighed, nedetid, mulig trafik og sammentidige bruger.

Du er velkommen til at mene at jeg er en narrehar, men så skriv en privat meddelse og vil jeg prøve at forklare mine handlinger. Jeg håber at du forstår at jeg ikke ønsker at gøre nogen undt, men derimod at være kritisk, over for jeres forslag.

@claes57 jamen så vil jeg da se lidt nærmer på web10
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. september 2009 - 13:07 #12
Hej

Du kan evt gå ind på www.hostindex.dk og se og sammenligne forskellige udbyderer.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
20. september 2009 - 13:49 #13
Ja, andreas13_fam, Dette er ikke stedet at kalde dig ved din eventuelle hovedbeklædning. Dér gik jeg over stregen, det indrømmer jeg. Og undskylder.
Men det gjorde mig rigtig vred, at se dig rakke ned på Netplads, når jeg nu kun har positive oplevelser med det sted.

Men iøvrigt så har Netplads SafeMode ON som default, så der kan du kun accesse dine egne filer.

Iøvrigt har jeg hørt en fugl synge om, at begrebet SafeMode bliver væk med PHP 6.
Avatar billede G-pita Nybegynder
24. september 2009 - 10:36 #14
Jeg har haft dårlige erfaringer med netplads.dk men kun gode med gratisdns.dk

Mailserveren var alt for ofte nede - så jeg skiftede til google apps.

Med selve webhoteldelen, synes jeg at kontrolpanelet er tungt og trælt at arbejde med.

gratisdns.dk har jeg altid brugt uden at kunne sætte fingeren på noget.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
28. september 2009 - 13:15 #15
@jesperhgh: jamen du er hermed tilgivet, og skal vi så ikke komme vidre.

Når status ser sådan ud.
surftown.dk - safemode ON
one.dk - safemode ON
dandomain.dk - safemode OFF/ON
web10.dk - safemode ON
netplads.dk - safemode ON
gigahost.dk - safemode OFF

Jeg har bl.a. fundet denne side: http://wordpress.dk/forum/topic/liste-over-gode-webhoteller-til-wordpress-i-danmark som jeg ser lidt på her for tiden.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
09. januar 2010 - 15:23 #16
Har intilvidre valgt gigahost.dk hvilket fungere efter hvad jeg havde forventet.

Dem som har forlået et webhotel der ikke køre med safemode OFF kan få point.

Hvilket er: justrace og it-dk.
Sig til hvis jeg har overset nogen.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
25. januar 2010 - 21:02 #17
justrace og it-dk har ikke afgivet svar - så jeg lukker nu