Avatar billede lifeweb Nybegynder
17. september 2009 - 16:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse af applikation

Hej

Jeg har en applikation som er skrevet på dansk.
Nu skal jeg så have den over på tysk og engelsk
Jeg har derfor puttet en function omkring alle tekst-elementer i koden. Jeg kalder funktionen t, således at hvis der eksempelvis står
Opret profil
så står der nu
t("Opret profil")

Derudover har jeg lavet en database med en kolonne der indeholder alle de danske sætninger - og derudover er der en kolonne til tysk og en til engelsk.

Hvordan sørger jeg for at lave en oversættelsesfunktion som kører hurtigt?
Jeg har forsøgt at lave en funktion der slår op i databasen hver gang t-funktionen bliver kaldt - men det går simpelthen alt for langsomt

Nogen bud? ;)
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2009 - 16:30 #1
Da sprog må forventes at skulle opdateres relative sjældent men til gengæld læses ofte ville jeg umiddelbart foreslå at have en XML-fil for hvert sprog og læse derfra.
Avatar billede lifeweb Nybegynder
17. september 2009 - 16:37 #2
hej keysersoze...
hvordan ville du så ex gøre det?
har du noget kode jeg kan se eller et spændende link? ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2009 - 17:21 #3
Jeg vil tro at der kan opgoogles noget ved at soege paa:
  asp internationalization
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2009 - 23:08 #4
Eller ender bedre; classic asp localization
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:27 #5
lukketid?