Avatar billede Parfume Nybegynder
17. september 2009 - 11:16 Der er 5 kommentarer

Sende en mail fra excel på et bestemt tidspunkt

Hej

Jeg håber der er en der kan hjælpe.
Jeg ønsker at nedenstående kode skal udføres man-fre kl. 12, og det skal være UDEN at hverken computeren eller excel er åbent, kan det lade sig gøre.

Har læst lidt om OnTime, men jeg ved ikke hvor jeg skal skrive den og om den kan bruges hvis excel ikke er åbent????

Sub SendBestilling()
    Dim OutlookApp As Object
    Dim MItem As Object
    Dim Msg As String

    Set OutlookApp = CreateObject("outlook.application")

    'her skrives meddelelsen
    Msg = "sandwich " & Range("A3") & " - " & Range("c3") & " stk." & vbCrLf
    Msg = Msg & "sandwich " & Range("A4") & " - " & Range("c4") & " stk." & vbCrLf
    Msg = Msg & "sandwich " & Range("A5") & " - " & Range("c5") & " stk." & vbCrLf
    Msg = Msg & "sandwich " & Range("A6") & " - " & Range("c6") & " stk." & vbCrLf & vbCrLf
    Msg = Msg & "Med venlig hilsen" & vbCrLf
    Msg = Msg & "Camilla Andersen" & vbCrLf
    Msg = Msg & "Ydelsesservice, København" & vbCrLf
    Msg = Msg & "Krumtappen 4, 6. sal" & vbCrLf
    Msg = Msg & "2500 Valby" & vbCrLf & vbCrLf
    Msg = Msg & "Tlf.: 82 56 40 22" & vbCrLf

    Set MItem = OutlookApp.createitem(0)
    With MItem
        .to = "vv25@bif.kk.dk"
        .Subject = "Bestilling fra Ydelsesservice, København den " & Date & "."
        .body = Msg
        .send
    End With
End Sub
17. september 2009 - 12:51 #1
Har du en server det kan køre på så?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2009 - 03:35 #2
Hvad mener du med uden at computeren er åben.

Computeren skal være startet for at den kan gøre noget som helst.
Avatar billede Parfume Nybegynder
18. september 2009 - 07:21 #3
Den vil blive lagt på et fællesdrev på en server.

og til arne_v, så er det et regneark som får data fra brugerne ved hjælp af et andet regneark. Vi vil helst undgå at der er en der glemmer at sende dette videre, eller en der er syg.
Hvis vi nu siger at det er mig der skal sørge for det bliver sendt, så kan jeg enten gøre det manuelt ved hjælp af en knap og en makro eller jeg kan bruge onTime, hvor jeg skal være logget på min pc samt huske at have regnearket åbent.

I dette scenarie kan jeg ikke have regnearket åbent hele dagen, da data ellers ikke kan blive overført hertil. Og det ville derfor være lige så nemt at lave en knap.
18. september 2009 - 08:29 #4
Du kan ikke få ingenting til at gøre noget for dig, så du må høre jeres IT folk om de har en server dit regneark kan køre på.
Avatar billede Gogo84 Nybegynder
31. marts 2011 - 12:06 #5
Men hvordan vil koden se ud, hvis nu computeren er tændt??

Mvg
Gogo