Avatar billede batzmand Nybegynder
16. september 2009 - 20:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WebBrowser

Hvordan skifter man backgrunds farven til ens webBrowser i Visual Studio ? Den er som standard hvid, men der er ingen properties til at skifte den ud.
Har prøvet med webBrowser1.Document.BackColor = Color.Yellow; , men den melder fejl.
BM
Avatar billede bitmatic Nybegynder
16. september 2009 - 20:46 #1
Baggrundsfarven er jo bestemt af det dokument der er loaded.
Avatar billede batzmand Nybegynder
16. september 2009 - 20:48 #2
Kan man ikke selv bestemme hvilken farve det skal være ved form_load. Mit program henter html tekst fra en database og indeholder ikke noget head eller body.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2009 - 20:53 #3
Indsaet noget som saetter baggrundsfarven mellem at du henter fra databasen og giver videre til browser kontrollen.
Avatar billede batzmand Nybegynder
16. september 2009 - 20:54 #4
Du vil have en metode som sætter min baggrunds farve og kaldes i form_load ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2009 - 21:14 #5
Et eller andet sted i din kode har du nu:

obj.SetHtml(htmlfromdatabase);

og jeg foreslaar at du aendrer det til:

obj.SetHtml(ModifyHtmlToIbcludeColor(htmlfromdatabase));
Avatar billede batzmand Nybegynder
16. september 2009 - 21:34 #6
Henter faktisk html direkte ud af databasen som html tekst og indsætter det således i min webBrowser. Virker fint.

webBrowser1.DocumentText= indsætHTMLfraDB();
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2009 - 21:41 #7
webBrowser1.DocumentText= ModifyHtmlToIncludeColor(indsætHTMLfraDB()=;
Avatar billede batzmand Nybegynder
16. september 2009 - 21:48 #8
Hmm. Dumt spørgsmål, men hvad vil du have efter = ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2009 - 21:53 #9
Slag fejl.

Det = skal naturligvis vaere en ).
Avatar billede batzmand Nybegynder
16. september 2009 - 22:04 #10
:-) Okay den er så ikke helt vild med denne linie.
Fejlen er :
No overload for method ModifyHTMLToIncludeColor takes 1 argument.. Er det mig der kludrer i det ?
Det du kalder ModifyHTMLToIncludeColor er det en metode som jeg skal lave ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2009 - 22:07 #11
Ja.

Hvis det er et complet HTML dokument indsaetter du en baggrunds farve i body.

Hvis ikke indsaetter du body eller div tag som ordner det.
Avatar billede batzmand Nybegynder
17. september 2009 - 09:36 #12
Takker for hjælp Arne.. Send svar...
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2009 - 14:53 #13
svar