Avatar billede mgjnova Nybegynder
16. september 2009 - 16:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brugere skal tilgå samme Java-objekt på Tomcat Server

Hvordan sikre man at min java web applikation benytter de samme objekter til alle brugere?

Mit projekt er en database - Java - JSP -løsning, hvor klienterne skal kunne benytte de samme objekter. Jeg forestiller mig at man starter serveren med oprettede objekt og derefter kan alle brugere redigere i det. Hvis én bruger benytter objektet, skal dette ikke være tilgængeligt for andre selvfølgelig...

Det kan også være det er en meget forkert måde at designe på, men så er jeg åben over for nye ideer. Bare strukturen er lagdelt med presentations-, forretnings- og persistenslag.

Up for the challenge?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2009 - 17:07 #1
Du kan goere objekterne tilgaenggelige ved at gemme dem i context (servlet terminologi) / application (JSP termonologi).

Samtidigheds problemet skal loeses med noget locking. Optimistic eller pessimistic.

Alternativet til in memory struktur er at gaa direkte i databasen.

Locking er samme problem med database.
Avatar billede mgjnova Nybegynder
20. september 2009 - 17:43 #2
har kigget lidt mere på ServletContext og tror det kan løse mit problem. Tak arne_v, hvis du smider et svar kan du får nogle point.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2009 - 17:48 #3
svar