Avatar billede boeglund Nybegynder
16. september 2009 - 16:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar: Kompromis mellem kræfter og batteritid.

Hej Eksperter.

Jeg er på udkig efter en ny bærbar - da min Zepto 6224W er stået af.

Jeg vil gerne have en forholdsvis mobil pc, da jeg er studerende. Altså, max 14" og ca. 2,2 kg.

Det mest krævende jeg bruger pc'en til er 3d-modellering i SolidWorks (ingeniørstud.)

Jeg har kigget på Acers nye Timeline serie - de tilbyder en model med en SU9400 1,4 GHz ULV processor, 4 GB ram og 512 mb ded. grafik.
Er der nogen der har erfaring med denne processor eller maskine generelt?

Jeg er lidt betaget af deres lange batterilevetid - men det er i virkeligheden bare et krav at den kan holde 3 timer ved alm. brug.

Noget helt andet er, at SolidWorks bare kræver et OpenGL grafik-kort - men hvad er det lige det er?

I er meget velomne til anbefale andre pc'er..

Mvh. Christian
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. september 2009 - 16:36 #1
Kik efter en med SSD disk, så behøver du ikke at gå på kompromis.
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
16. september 2009 - 20:24 #2
Hej Christian.

Har du et pris leje?

Og er det noget du skal have så hurtigt som muligt?
For ellers kunne det måske godt være en god idé at vente lidt endnu med at købe: http://gizmodo.com/5354033/stop-5-reasons-to-wait-on-buying-that-laptop/gallery/

@Dragonknight: Det lyder som om det bliver en dyr løsning :)

Hilsen Sebastian
Avatar billede boeglund Nybegynder
16. september 2009 - 20:58 #3
Det var måske slet ikke en dum idé at vente. Har lånt en pc af en kammerat for tiden, så er ikke fuldstændig afskåret fra omverdenen.

De nævner CULV processorne i artiklen - men den hurtigste jeg har kunnnet finde er en 1,4 GHz - det er vel lidt sløvt?
Avatar billede boeglund Nybegynder
16. september 2009 - 20:59 #4
- og prisen er 7000 max...
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
16. september 2009 - 21:07 #5
#3 Jeg mener at Lenovo har lavet en bærbar, med en CULV CPU der kører 1,8 GHz.

Men CULV CPU'erne vil ikke kunne måle sig med en Core 2 Duo, men de vil stadig være kraftigere end intels Atom serie (netbook) Så de ligger så at sige lige der imellem.

Og der vil formentlig også kommer nogle nye af dem sammen med Centrino 3.
Avatar billede boeglund Nybegynder
18. september 2009 - 14:33 #6
Hmm... - ventetiden er bare lang når man nu lige har besluttet sig for at få et nyt legetøj :)

Hvor stor forskel tror du der er på at købe en vista-maskine nu, og så opgradere til Windows 7 - ift. at købe en maskine med preinstalleret Windows 7?
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
18. september 2009 - 18:23 #7
Måske ikke det helt store, det kan jo godt komme til at gå langt før at centrino 3 begynder at blive brugt, og så vil du også skulle til at opgradere til windows 7 (som forøvrigt er super :)) og det er der nogen har fundet ud af at det vil kunne tage 21 timer at gøre.
Men det er selvfølgelig ikke noget sammenlignet med en måned :)

Så det helt store forskel vil nok ikke indfinde sig, der vil bare lidt hardwaremæssig opgradering (i store træk)
Avatar billede boeglund Nybegynder
19. september 2009 - 17:12 #8
Ok.. :)

Tak for hjælpen.. Jeg må lige i tænkebox og finde ud af hvad jeg gør..

Hvis du smider et svar får du pointene for guidance :)

Chrístian
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
20. september 2009 - 14:23 #9
Velbekomme og tak :)

Mvh Sebastian
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
20. september 2009 - 14:23 #10
Ups :)