Avatar billede milpoer Nybegynder
16. september 2009 - 13:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HP Color Laserjet 2550ln - Toolbox

Hej,

Jeg har en HP Color LaserJet 2550ln printer, den trænger til at blive renset, og jeg har fundet ud af via manualen at jeg kan gøre det gennem det Toolbox Tool som er med på installations cd'en.

Problemet er 2 ting:

1. Jeg har stadig toolbox'en installeret, men pga mit netværk har skriftet ip'er kan værktøjet ikke længere fange min printer.

2. Jeg har fået cd'en væk så jeg kan ikke installere det på ny.

Så nogen der ved hvordan jeg kan få toolbox-tool'et genkonfigureret uden cd?

Jeg har været ved at se i div. xml filer m.m. som ligger under installationen, men jeg kan ikke rigtig finde noget som jeg kan rette på for at få forbindelse til printeren den vej igennem

Hvis jeg bare skriver ip'en på printeren i browseren, får jeg et interface til printeren, men derigennem kan jeg ikke lave den rens som manualen foreslår.

Håber her er hjælp at hente.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2009 - 13:47 #1
Jeg tror ikke det skyldes at du har skiftet IP - nok snarere at "avancerede funktioner" ikke er slået til, eller at din version af Toolbox kun virker på lokale opkoblinger.

Toolbox værktøjet følger jo driverinstallationen, så når du skifter IP (printerport) på driveren, sker det jo også på toolbox.

Du har ikke mulighed for at slutte printeren til lokalt?
Avatar billede milpoer Nybegynder
16. september 2009 - 13:54 #2
Hej,

Jeg kan godt følge din tanke lidt, men jeg ved med 100% sikkerhed at det virkede på det gamle netværk, pc og printer er det samme, det er bare ip'en som er forskellen.

Jeg tror ikke det gør en forskel at koble den til lokalt men det vil jeg da prøve, er bare lidt i tvivl om det gør en forskel, men da et forsøg værd.

Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede milpoer Nybegynder
16. september 2009 - 14:48 #3
Det lykkedes med den lokale adgang, så kan du ikke tilføje et svar så du kan få dine point :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2009 - 22:11 #4
Der kommer svar her...