Avatar billede websted.net Nybegynder
12. juli 2001 - 20:38 Der er 11 kommentarer

Er der et godt og billigt sted, hvor man kan bestille Bredbånd eller lign. til ca. 30 lejligheder

Ja, spørgsmålet er i overskriften, det kan dog være det bliver måske 60 lejligheder
Avatar billede hotpop Novice
12. juli 2001 - 20:41 #1
Avatar billede kornfreak Nybegynder
12. juli 2001 - 20:41 #2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 20:46 #3
dixa.net de starter i københavn snart, har lige fået en mail om det, de billige hvis det holder det de lover, og det er inklusiv telefoni!!!!

Det lover de:
For kr. 398,- pr. måned samler Dixa®Intelligence den elektroniske kommunikation i hjemmet eller på arbejdspladsen.

-2M/bit dataforbindelse til Internettet.
-2 almindelige telefonlinier, med hver sit telefonnummer og flatrate indlandstelefoni.
-Firewall, der sikrer dit hjem mod hackere.
-Kontrolleret spærring af bestemte telefonnumre og Internet destinationer.
-Mulighed for oprettelse af netværk med flere computere.

Det skriver de i dag:
Dixa Net tester Dixa®Intelligence i samarbejde med KAB Bygge-
og Boligadministration (KAB) og Frederiksberg Forenede Boligselskaber (FFB),
der er blandt de største boligselskaber i hovedstadsområdet.

- Den første test er gået som planlagt. Det betyder, at vi allerede i slutningen
af denne måned sætter de første telefoner op til sluttesten, udtaler projektleder
Jesper Bang Andersen.

Med den vellykkede test forventer Jesper Bang Andersen, at udrulningsplanen
holder, så Dixa Net kan levere bredbåndsadgang til Internet og flat rate telefoni i
København om et par måneder. Derefter kommer turen til resten af
hovedstadsområdet og de større byer i provinsen.
Avatar billede nordvest Nybegynder
12. juli 2001 - 21:12 #4
hejsa

www.kabelnettet.dk

tilbyder 10 mbit trådløst delt (10 mbit i alt) linie til 50 kr pr. måned pr hustand

eller 10 mbit fast (10 mbit garanteret pr. hustand) til 99 kr pr. måned pr. hustand.

Hilsen Nordvest
Avatar billede websted.net Nybegynder
12. juli 2001 - 21:16 #5
www.kabelnettet.dk = virker ikke link
Avatar billede nordvest Nybegynder
12. juli 2001 - 21:40 #6
Hejsa

så er serveren nede for det er deres website

Hilsen Nordvest
Avatar billede websted.net Nybegynder
12. juli 2001 - 22:53 #7
Ved du hvornår den kommer op igen?
Er det et sted, hvor jeg kan læse om det kabelnettet.dk ?
Det lyder godt, men adressen virker jo ikke, så jeg ved jo ikke helt hvordan det er/går ud på...
Avatar billede henrikk Nybegynder
13. juli 2001 - 10:31 #8
Vi er en forening med 28 lejligheder - og som har kontakt til en naboforening med 25 lejligheder. Vi har haft kontakt til en bunke udbydere - og koncentrerede os i første omgang om kabelnettet.dk. Dels fordi de var billige, dels fordi de kun krævede 10 tilmeldte lejligheder. se vor hjemmeside på http://kongedybet.dk.

Efter en del snak internt fik vi besøg af en person fra kabelnettet.dk - som forklarede lidt. Vi var specielt interesserede i en telefoniaftale også, men det kan ikke lade sig gøre hos k.dk for tiden. Det hele er nu gået i stå.

Vi har ikke været specielt imponerede over k.dk - de er utroligt sløve til at svare, og svarer ikke præcist. Det ligger ligesom hele tiden nedenunder, at de entet ikke ved noget, eller ikke vil give et klart svar... Hvor fedt er det???

Uanset - vi prøver nu at samle flere boligforeninger i vor karré.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juli 2001 - 10:32 #9
websted.net>> Prøv Sonofon, de har jo FWA licens.
Avatar billede bacon Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:44 #10
Sonofon er for sløve og ikke gearet til boligforeninger. Langt det letteste og hurtigste (ikke mest båndbrede) er at deles om en 2Mbit ADSL -linie og så se tiden an.
Se også debatten om kabelnette.dk (http://www.eksperten.dk/spm/82905)
Men boligforeninger har to projekter at tage stilling til:
1) At finde en udbyder som kan levere den båndbrede som de lover til en rimelig pris og med flate rate. Hvilket er svært og ADSL er derfor langt det billigste pt.
2) Finde en installatør som vil sætte netværket op og som vil forbinde det med opkoblingen. Og måske lige så vigtigt; hjælpe beboerne med at sætte netkort i osv.
prøv: www.adsl-service.dk
Avatar billede coolzone Nybegynder
16. juni 2003 - 22:39 #11
Vi har kabelnettet.dk i Lejerbo 248 på nørrebro og i starten var det godt men efterhånden som folk er kommet på holder deres løfter ikke en meter. Det er tooootalt langsomt. De har delt linierne ud ikke alene i ejendommen men imellem flere af deres kunder. Helt i starten lå vi mellem 4-6 Mbit men nu er den nede dagligt på en hastighed som en gammelt 56K modem kan slå.
Deres kundeservice er meget dårlig!!

Og vi må kostatere herude at deres "2Mbit oplevelse" kun er en enkelt oplevelse!!
Min mening er helt klart at hvis det eneste man gør er at checke mails i ny og næ samt at se på lidt hjemmesider så er det ok til 49.- pr. mdr. men hvis man er mere aktiv på nettet så kan det slet ikke betale sig. Man kan lave det 100 gange mere stabilt selv eller evt. finde en af de andre gode og kendte leverandøre. I Advedøre Stationsby har de indlagt 10Mbit på hver hustand (Upstream/Downstream) og hver hustand har reelt 10Mbit, jeg tror nok de giver omkring 250 pr. mdr. Det kan bedre betale sig i længden.

Ligeledes har der været mange forespørgsler på fast IP eller i det mindste dynamisk IP til kabelnettet. Gang på gang siger de "næste måned" men i snart 6 mdr. er der ikke sket en pind. Hører man til dem der har en server stående så kan den få lov til at samle støv fordi INGEN udefra kan få adgang til den idet man kun kobler sig op på deres router og dermed modtager en intern IP der ikke kan nås udefra.

Vi har været i kontakt med andre ejendommme og det er endnu dårligere erfaringer de har gjort sig. Således er der flere sagsanlæg igang imod kabelnettet.dk