Avatar billede sijmonj Nybegynder
14. september 2009 - 13:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hent taksering

Hej jeg er igang med at lave et sms system hvor jeg skal have sat noget taksering på folk som har tilmeldt sig 1-2-3-4 eller 5 kategorier, de skal have forskellige rabatter ved tilmeldt flere kategorier.

men kan ikke helt se om det her script er rigtigt lavet.
den skal bare tjekke om et telefon nummer er tilmeldt mere end 1-2-3-4-5 gange og alt efter hvor mange man er tilmeldt skal den tage en taksering ud fra databasen og give personen.

her er min kode

http://pastebin.com/f69e208c4
Avatar billede psychopixi Nybegynder
15. september 2009 - 00:00 #1
Jeg har faktisk ikke læst din kode, men dit problem må kunne løses med noget ala:

<?php
$phone = "12345678";
$result = mysql_query("SELECT phone FROM database WHERE phone = '$phone'");
$num_categories = mysql_num_rows($result);
echo "Brugeren med tlf. nummer $phone har tilmeldt sig $num_categories";
?>

Ovenstående er ganske utestet, men jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle virke :)
Avatar billede sijmonj Nybegynder
25. december 2009 - 22:31 #2
smid svar
Avatar billede psychopixi Nybegynder
27. december 2009 - 19:12 #3
svar