Avatar billede tisbris Nybegynder
14. september 2009 - 10:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Access 2007: Popup med information omkring HasModule

Jeg har et par subforms, hvor der kommer en popup, så snart man forsøger at skrive i disse subforms.

Popup har flg. beskrivelse:
Hvis du vil føje et kodemodul til en formular eller rapport, skal du skifte til designvisning og indstille egenskaben HasModule for formularen eller rapporten til Ja.
------OK------

Jeg har forsøgt at sætte HasModule til ja, men så er der intet der fungere, så det er nok ikke løsningen :o)

Alt fungere som det skal, hvis blot denne popup ikke fremkommer.

Så er der nogen som kan komme med guldkornene så reder i sgu' min dag...

På forhånd tak
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2009 - 10:19 #1
Cant say I have ever had the need to alter this paramater.

Do you have any code in the form?
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2009 - 10:24 #2
If there is no code in the form then you should be able to set the property to no.
Avatar billede tisbris Nybegynder
14. september 2009 - 10:44 #3
tak for svar...

Nej jeg har ikke kode i subformen og har ikke brug for kode.

HasModule er allerede sat til NO, og alt fungere som tidligere nævnt, men der kommer desværre denne popup?
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2009 - 10:55 #4
Any chance of seeing the dB?

ekspertenATsanthell.dk

AT = @
Avatar billede tisbris Nybegynder
14. september 2009 - 11:17 #5
sendt :o)
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2009 - 11:26 #6
I havent received anything yet. Are you sure the email is correct?
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2009 - 11:31 #7
Now I have it :o)
Avatar billede tisbris Nybegynder
14. september 2009 - 21:25 #8
Hvis der er andre som har et bud er i velkomne...

jeg har fundet frem til at det er en error 29049...
http://www.fmsinc.com/microsoftaccess/errors/ErrorNumber_Description2007.html

???
Avatar billede tisbris Nybegynder
18. september 2009 - 13:24 #9
jeg er nu kommet lidt længere med fejlfindingen, men har stadig ikke en løsning....

Jeg har tilføjet lidt tom kode i hver subform som angiver information omkring hasmodule, hvilket har betydet at der nu kommer en anden popup angående skrivebeskyttelse.

tom  kode:
Option Compare Database

Private Sub Form_Load()

End Sub

Nu popup tekst:
Denne egenskab er skrivebeskyttet og kan ikke angives.

På trods af info omkring skrivebeskyttelse så er det muligt at skrive i felterne efter tryk på 'ok'.

pleeeeaasssss.....
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2009 - 13:56 #10
"Denne egenskab er skrivebeskyttet og kan ikke angives."

I've also had this errir which seems to indicate that you are trying to alter a propert.

I would try simplifying the form to see if you cab get rid of the error. Then if you can slowly build it up to see if you get the error again.

This is the approach I would take. It may take tim ebut I see no other solution.
Avatar billede tisbris Nybegynder
20. september 2009 - 21:12 #11
så er fejlen fundet...

jeg havde benyttet et reserveret ord 'module' og dette gav åbenbart disse problem... super simpelt, når det først er opdaget :o)
Avatar billede tisbris Nybegynder
20. september 2009 - 21:14 #12
terry - lig et svar, så får du point for at hjælpe...
Avatar billede terry Ekspert
21. september 2009 - 09:07 #13
thanks.

How did you find out you were using a reserved word and it was that which was giving the problem? And where is it used?
Avatar billede tisbris Nybegynder
21. september 2009 - 09:18 #14
Fejlmeddelelsen "Denne egenskab er skrivebeskyttet og kan ikke angives." svare til denne fejlmeddelse på engelsk "property is read-only and can't be set".

Ved at google den engelske tekst, så kunne jeg læse at dette kunne skyldes at der var benyttet et reserveret ord... og ganske rigtigt.

De 2 subforms byggede på 2 tabeller hvori en kolonne havde navnet 'Module', hvilket er reserveret.
Avatar billede terry Ekspert
21. september 2009 - 13:11 #15
Strange error to get though. Great you found the problem though.

And thanks