Avatar billede snokey Nybegynder
14. september 2009 - 00:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

RSS

Er igang med nået nyhedes værk med RSS.. Så har jeg en hovede siden for rss, og 2 under sider en med rss koden til at læse fra comon og en rss side til at læse fra pcworld.. de kommer her:

<p  style="font-size:100%">Comon</p>
<%

' Adressen på det RSS-feed der skal loades
extURL = "http://www.comon.dk/cmlink/ComON-nyheder-1.195385.xml"
' RSS-feedet loades
set xmlDoc = createObject("Msxml.DOMDocument")
xmlDoc.async = false
xmlDoc.setProperty "ServerHTTPRequest", true
xmlDoc.load(extURL)

' Check at RSS-feedet er loadet korrekt
If (xmlDoc.parseError.errorCode <> 0) then
    ' Udskriv eventuelle fejl (for nem fejlretning)
    Response.Write "XML error: " & xmlDoc.parseError.reason
' Fortsæt hvis alt er ok
Else

    ' Åbn elementet <channel>
    set channelNodes = xmlDoc.selectNodes("//channel/*")

    ' Åbn elementerne <item>
    set itemNodes = xmlDoc.selectNodes("//item/*")

count = 0
For each item in itemNodes

        if count < 5 then
        ' Elementerne i channel lægges i variable med #%# som adskillelse
        if item.tagName = "title" then
            strItemTitle = strItemTitle & item.text & "#%#"
        elseif item.tagName = "link" then
            strItemLink = strItemLink & item.text & "#%#"
        elseif item.tagName = "description" then
            strItemDescription = strItemDescription & item.text & "#%#"
            count = count + 1
        end if

    End If
    next

    ' Elementerne i channel splittes i arrays
    arrItemTitle = split(strItemTitle,"#%#")
    arrItemLink = split(strItemLink,"#%#")
    arrItemDescription = split(strItemDescription,"#%#")

    ' Elementerne i channel udskrives
    response.write "<ul>"
        for a = 0 to UBound(arrItemTitle) - 1
            response.write "<li>"
            response.write "<a href='" & arrItemLink(a) & "' target='_blank'>" & arrItemTitle(a) & "</a>"
                ' Description udskrives hvis den eksisterer
                if strItemDescription <> "" then
                    response.write "<br />" & arrItemDescription(a)
                end if
            response.write "</li>"
        next
    response.write "</ul>"

    ' Vi rydder op
    set channelNodes = nothing
    set itemNodes = nothing

End If

%>

<p  style="font-size:100%">PCworld</p>
<%

' Adressen på det RSS-feed der skal loades
extURL = "http://www.pcworld.dk/rss/nyheder"
' RSS-feedet loades
set xmlDoc = createObject("Msxml.DOMDocument")
xmlDoc.async = false
xmlDoc.setProperty "ServerHTTPRequest", true
xmlDoc.load(extURL)

' Check at RSS-feedet er loadet korrekt
If (xmlDoc.parseError.errorCode <> 0) then
    ' Udskriv eventuelle fejl (for nem fejlretning)
    Response.Write "XML error: " & xmlDoc.parseError.reason
' Fortsæt hvis alt er ok
Else

    ' Åbn elementet <channel>
    set channelNodes = xmlDoc.selectNodes("//channel/*")

    ' Åbn elementerne <item>
    set itemNodes = xmlDoc.selectNodes("//item/*")

count = 0
For each item in itemNodes

        if count < 5 then
        ' Elementerne i channel lægges i variable med #%# som adskillelse
        if item.tagName = "title" then
            strItemTitle = strItemTitle & item.text & "#%#"
        elseif item.tagName = "link" then
            strItemLink = strItemLink & item.text & "#%#"
        elseif item.tagName = "description" then
            strItemDescription = strItemDescription & item.text & "#%#"
            count = count + 1
        end if

    End If
    next

    ' Elementerne i channel splittes i arrays
    arrItemTitle = split(strItemTitle,"#%#")
    arrItemLink = split(strItemLink,"#%#")
    arrItemDescription = split(strItemDescription,"#%#")

    ' Elementerne i channel udskrives
    response.write "<ul>"
        for a = 0 to UBound(arrItemTitle) - 1
            response.write "<li>"
            response.write "<a href='" & arrItemLink(a) & "' target='_blank'>" & arrItemTitle(a) & "</a>"
                ' Description udskrives hvis den eksisterer
                if strItemDescription <> "" then
                    response.write "<br />" & arrItemDescription(a)
                end if
            response.write "</li>"
        next
    response.write "</ul>"

    ' Vi rydder op
    set channelNodes = nothing
    set itemNodes = nothing

End If

%>

Så har jeg så en hovede side hvor jeg inculder de 2 sider:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/hovede.css">
<h1>
<p  style="font-size:132%">Nyheder fra Comon, PCworld, Ekstrabladet, Newz og GameSection.dk</p>
<!--#include file="comon.asp"-->
<!--#include file="pcworld.asp"-->
</h1>

.. Men.. Når jeg så får det ud står nyehderne som de skal under comon men under pcworld står der både nyhederne fra comon og derefter pcworld.. Håber på hjælp, er lidt svært og forklar men i må jo sige til hvis i ikke forstår..:)
Avatar billede snokey Nybegynder
14. september 2009 - 00:37 #1
Nyheder fra Comon, PCworld, Ekstrabladet, Newz og GameSection.dk

Comon

    * Dansk domænesynder reddet af otte-årig datter
      En domæneejer har fået sit domæne tilbage, efter DK Hostmaster stemplede ham som domænesnylter.
    * Google vil regere Det Betalte Internet
      Google vil indføre et mikrobetalingssystem for nyheder. På den måde kan Google bevare sin dominans, når nettet ikke længere er gratis.
    * Web-TV: Et kamera i kraniet
      ComON har besøgt manden, der vil installere et kamera i sit øje. Se med her.
    * Solceller skal dække veje
      Et teknologifirma drømmer om, at solceller skal erstatte asfalten på alle amerikanske veje. Den amerikanske regering har netop bestilt en prototype.
    * Facebook er gået på slankekur
      Verdens mest populære sociale netværk har søsat en ny neddroslet version til brugere med langsomme netforbindelser.

PCworld

    * Dansk domænesynder reddet af otte-årig datter
      En domæneejer har fået sit domæne tilbage, efter DK Hostmaster stemplede ham som domænesnylter.
    * Google vil regere Det Betalte Internet
      Google vil indføre et mikrobetalingssystem for nyheder. På den måde kan Google bevare sin dominans, når nettet ikke længere er gratis.
    * Web-TV: Et kamera i kraniet
      ComON har besøgt manden, der vil installere et kamera i sit øje. Se med her.
    * Solceller skal dække veje
      Et teknologifirma drømmer om, at solceller skal erstatte asfalten på alle amerikanske veje. Den amerikanske regering har netop bestilt en prototype.
    * Facebook er gået på slankekur
      Verdens mest populære sociale netværk har søsat en ny neddroslet version til brugere med langsomme netforbindelser.
    * Lille WiFi-skærm til hurtig net-surf
      Nu får du internettet i din hule hånd. Toshiba har nemlig skabt en syv tommer trykfølsom skærm, der går på nettet. Dermed kan du slappe af i sofaen og med pegefingeren tjekke mail og se video.
    * Logitech lokker med Harmony og netradio
      Vi kan snart vente at se nye og forbedrede produkter fra Logitech, der netop har vist efterårskollektionen frem. Den bød på en ny universalfjernbetjening og nye netradio-produkter i Squeezebox-serien.
    * Brug trådløs HDMI med fladskærmen
      Du er ikke tvunget til at have et massivt kabelkaos dinglende ned bag din flotte fladskærm. Løsningen hedder trådløs HDMI, og Philips har en nyt produkt klar til den opgave - men prisen er høj.
    * Et smart kamera til selvportrætter
      Nu kan du være 100 procent sikker på at tage et ordentligt selvportræt, mens du holder kameraet ud i strakt arm. Hvordan? Det handler om dobbelte skærme på kameraet. Se narcissistens nye favoritkamera her.
    * Se om du har vundet en bærbar
      De bedste brugerskabte guider på Eksperten.dk er nu blevet udpeget af dommerpanelet - og dermed er vinderen af den lækre Acer Aspire One Pro også fundet. Se de nyttige vinderguider her.

her kan i se hvad jeg mener nyhederne fra comon står også under pcworld
Avatar billede snokey Nybegynder
21. september 2009 - 01:05 #2
luk