Avatar billede para7 Nybegynder
13. september 2009 - 12:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fra aspupload til fileup

Vi har et foreningssite, som vi vil flytte fra Wannafind til Surftown, da Wannafind nok er super, men hammerdyre.

Surftown ser dog ikke ud til at have komponenten ASPupload. Så jeg vil gerne have hjælp her til at konvertere en lille upload kode til Softartisans fileup.

Vi har:

'sæt timeout til 10 minutter
Server.ScriptTimeout = 600

'opret et upload-objekt
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

'Gem filen midlertidigy
Upload.SetMaxSize 10000000, True

Upload.SaveVirtual("../" & session("uploadDir"))

'Få fat i filen fra formen
Set File = Upload.Files("THEFILE")

If Not (File Is Nothing or File.Size=0) Then
    Connect = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../fpdb/filer.mdb")

    SQL = "INSERT INTO fil_tbl(data, size, brugerid, navn, tekst, MappeId) VALUES(?," & File.Size & ", " &_
        session("brugerid") & ", '" & File.ExtractFileName & "', '" &  erstatpling(upload.form("TEKST")) & "', " & upload.form("mappeid") & ")"

    ' Gem filen i databasen
    File.ToDatabase Connect, SQL
    File.delete
    response.redirect("filer.asp?mappeid=" & upload.form("mappeid"))
Else
    response.redirect("ny_fil.asp?mappeid=" & upload.form("mappeid") & "&stiText=" & upload.form("stiText"))
End If

Jeg har startet på en erstatningskode til Fileup:

'sæt timeout til 10 minutter
Server.ScriptTimeout = 600

Set upl = Server.CreateObject("SoftArtisans.FileUp")
objUpload.UseMemory = true
upl.MaxBytes = 20000000
Avatar billede para7 Nybegynder
13. september 2009 - 13:53 #1
Kan nogen sige, om det her ser rigtigt ud, og om det skulle være nok. Grunden til jeg spørger, er at jeg ikke er i stand til at afprøve det. Men skal have det færdigt før vi uploader det hele til Surftown.

'sæt timeout til 10 minutter
Server.ScriptTimeout = 600

Set Upload = Server.CreateObject("SoftArtisans.FileUp")
objUpload.UseMemory = true
Upload.MaxBytes = 10000000
Upload.Path = "../" & session("uploadDir")
Upload.Save

'Få fat i filen fra formen
Set File = Upload.Files("THEFILE")

If Not (File Is Nothing or File.Size=0) Then
    Connect = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../fpdb/filer.mdb")

    SQL = "INSERT INTO fil_tbl(data, size, brugerid, navn, tekst, MappeId) VALUES(?," & File.Size & ", " &_
        session("brugerid") & ", '" & File.ExtractFileName & "', '" &  erstatpling(upload.form("TEKST")) & "', " & upload.form("mappeid") & ")"

    ' Gem filen i databasen
    File.ToDatabase Connect, SQL
    File.delete
    response.redirect("filer.asp?mappeid=" & upload.form("mappeid"))
Else
    response.redirect("ny_fil.asp?mappeid=" & upload.form("mappeid") & "&stiText=" & upload.form("stiText"))
End If
Avatar billede para7 Nybegynder
13. september 2009 - 16:40 #2
Jeg lukker her. Har fået det meste til at fungere. Mangler indsættelse i database.
Fortsætter her: http://www.eksperten.dk/spm/886461