Avatar billede flashit Nybegynder
11. september 2009 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til dynamisk xml link

Hej e.

Jeg har købt dette flash billede galleri.

http://flashden.net/item/full-screen-xml-gallery-vrt-v2/9394

Det er super.

Nu er der så bare et lille problem. Jeg har ikke flash og har ikke arbejdet med det i ca. 8 år…

Er her en som har mod på at hjælpe mig med følgende.

Som der er nu, så må der i flash filen så hardcodet et sted at den skal bruge filen photoGallery.xml.

Dette er ikke så godt da jeg skal kunne skifte xml'en dynamsik.
Derfor har jeg brug for en rettelse som gøre at jeg i html'en kan angive hvilken xml file den skal benytte.

Her er et eksempel som det er i dag.

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,0,0" width="100%" height="100%" id="fullscreen" align="middle">
    <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
    <param name="allowFullScreen" value="true" />
    <param name="movie" value="main.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="scale" value="noscale" /><param name="bgcolor" value="#000000" />    <embed src="main.swf" quality="high" scale="noscale" bgcolor="#000000" width="100%" height="100%" name="main" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
    </object>

Jeg vil gerne have den så jeg kan give den:

<param name="XmlFilenName" value="BillederFraJuleAften.xml" />

Det vil så ud som nedenfor.

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,0,0" width="100%" height="100%" id="fullscreen" align="middle">
    <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
    <param name="allowFullScreen" value="true" />
    <param name="XmlFilenName" value="BillederFraJuleAften.xml" />
    <param name="movie" value="main.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="scale" value="noscale" /><param name="bgcolor" value="#000000" />    <embed src="main.swf" quality="high" scale="noscale" bgcolor="#000000" width="100%" height="100%" name="main" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
    </object>

Herefter skal flashen benytte filen BillederFraJuleAften.xml.

Jeg sender selvfølgelig .fla filerne :-)

Er her en som vil hjælpe med det.
Avatar billede audiotribe Nybegynder
11. september 2009 - 13:38 #1
Hej flashit,

Send gerne filerne til mig, så skal jeg fikse det!

/ Thomas
Avatar billede flashit Nybegynder
11. september 2009 - 14:19 #2
Hej Thomas

Super fedt. Hvilkn mail skal jeg sende til?
Avatar billede audiotribe Nybegynder
11. september 2009 - 14:45 #3
Hej flashit,

Jeg har selv købt dette galleri - så jeg har rettet filen, og sendt et download link til din profil herinde!

Se om ikke det virker ;)

Ellers kan du sende den på : thomas[at]audiotribe.dk

/ Thomas
Avatar billede flashit Nybegynder
11. september 2009 - 15:06 #4
Super godt. Jeg har sedt en eller 2 mails :-)