Avatar billede dennisbjorn Juniormester
11. september 2009 - 10:40 Der er 1 løsning

Select med Group By og Dato

I en tabel har jeg to felter:

tbl_nonc.Dato (varchar) data gemt således yyyymmdd
tbl_nonc.FejlStr (int)

Jeg ønsker en select der grupperer summen af FejlStr per uge.

Eks. således:

UGE      FEJLSTR
2007-35      5
2007-36      7
2007-37      2
2007-38      1
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
11. september 2009 - 18:07 #1
Nå men jeg fandt selv løsningen :-))

StrSQL="SELECT CAST(DATEPART(yyyy, Dato) as varchar(4)) + '-' + CAST(DATEPART(ww, Dato) as varchar(2)) AS Uge, SUM(FejlStr) AS Antal " &_
      "FROM tbl_NonC " &_
      "GROUP BY CAST(DATEPART(yyyy, Dato) as varchar(4)) + '-' + CAST(DATEPART(ww, Dato) as varchar(2)) "