Avatar billede celal Nybegynder
11. september 2009 - 10:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med at åbne chm hjælpe fil

Når jeg redigere min hjælpefil, og overskriver den gamle, så kan jeg ikke åbne filen. Den gamle kunne sagtens åbne. Jeg får ingen fejl eller meddelelser, der sker bare intet.Jeg bruger følgende kode:

Const hh_help_context = &HF
Public Declare Function HTMLHelpStdCall Lib "hhctrl.ocx" Alias "HtmlHelpA" (ByVal Hwnd As Long, ByVal lpHelpFile As String, ByVal wCommand As Long, ByVal dwData As Long) As Long

Public Function Openhelpfil(x)
    Dim y
    y = DLookup("[BSA]", "Bsainst")
    HTMLHelpStdCall 0, y & "BSA firmapersoner.chm", h_help_context, x

End Function

Nogen som kan fortælle hvorfor jeg ikke kan åbne filen, som hedder det samme?
Avatar billede terry Ekspert
11. september 2009 - 10:46 #1
Dont know much at all about HTML Help in Access.

Are you saying that the code you show DOES work with the original file?

Try puttig an error routine in your code. you may be getting an error but nothing is trapping it.
Avatar billede terry Ekspert
11. september 2009 - 10:51 #2
That should have been a comment not answer.

I found this PDF document and none (as far as I can of the calls to HTMLHelpStdCall have 1 as the first parameter, they use 0!

http://frogleg.mvps.org/helptechnologies/htmlhelp/pdfs/hhaccess.pdf
Avatar billede celal Nybegynder
14. september 2009 - 10:26 #3
Findes der ikke andre måder at åbne en CHM file på? Jeg kan godt åbne filen fra stfinder.
Avatar billede celal Nybegynder
14. september 2009 - 10:27 #4
Har også prøvet at sætte parameteret til 0, men det hjælper ikke.
Avatar billede celal Nybegynder
14. september 2009 - 10:37 #5
Jeg kan godt åbne de gamle CHM filer, men de nye kan jeg ikke åbne. De nye CHM filer er lavet i et andet program, som er andereles end de gamle CHM filer. Ved ikke om det skyldes det? Nogen forslag?
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2009 - 10:50 #6
have you tried putting an error routine in the code to see if you actually do get an error and if so what?

You say "Jeg kan godt åbne filen fra stfinder", but when you do that is it in the same program as what it is made in ("De nye CHM filer er lavet i et andet program, som er andereles end de gamle CHM filer.")?
Avatar billede celal Nybegynder
14. september 2009 - 11:36 #7
jo, jeg har prøvet at smide en error routine ind, men jeg får ikke nogen reaktion eller fejl meddelelse.

Når jeg dobbeltklikker på filen, så åbner jeg filen i HTML Hjælp. Programmet som har genereret filerne har jeg ikke på min maskine. Filerne er lavet af en anden.
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2009 - 11:48 #8
"Når jeg dobbeltklikker på filen, så åbner jeg filen i HTML Hjælp. "

So there isnt anything wrong with the file. But are you sure that the paramters to HTMLHelpStdCall  are correct? For example does the topic number exist in the new file?
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2009 - 08:43 #9
status please?
Avatar billede celal Nybegynder
08. april 2010 - 12:46 #10
Lukker ddette spøgsmål, det er ikke relevant mere, da jeg bruger noget andet istedet. Ellers tak for jeres svar, men det løste ikke noget.