Avatar billede f-bs Nybegynder
11. september 2009 - 09:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kontrollere filer i mappe efter X timer

Hej,

Jeg er ved at lave en lille program til at kontrollere om nogle systemer smider en konfigurations backup ind i en given mappe.
Jeg udvikler i Visual Studio 2008 - C# .net 3.5.

Mit output skulle gerne komme til at ligne noget ala (hvis man tager udgangspunkt i datoen er d. 11-09-2009 og den kontrollere 24timer(variabel) tilbage:

C:\Data\SW1\test.conf 11-09-2009 Success!
C:\Data\SW2\test.conf 10-09-2009 Failure - missing backup!

Er der nogen der ligger inde med hvordan jeg får løst denne?
Avatar billede bitmatic Nybegynder
11. september 2009 - 09:42 #1
Du kan bruge en FileSystemWatcher til at få en event når der er nogen der smider noget i den pågældende mappe.

Kig på http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.io.filesystemwatcher.aspx
Avatar billede bitmatic Nybegynder
11. september 2009 - 09:57 #2
....og så bruge en Timer til at få en event når der ikke er sket noget i 24 timer...
Avatar billede f-bs Nybegynder
11. september 2009 - 11:24 #3
Jeg regner med at lave programmet således jeg kan afvikle det via en schedule i Windows, som kører fx. kl. 8 om morgenen for at se om nattens konfigurations backup er kommet hjem.

Jeg prøver at kigge på FileSystemWatcher.
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. september 2009 - 11:50 #4
Hvis du vil afvikle det via en scheduled task, så er der ingen grund til at benytte FileSystemWatcher. Den skal du kun bruge hvis du vil overvåge mappen konstant.

Du bør i stedet bare kigge på filerne i de respektive mapper vha FileInfo - evt. filtreret ud fra filtype/navn og så checke enten CreationTime eller LastWriteTime (afhængig af hvad der er relevant for dig) og holde det op mod en dato/tidspunkt.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
11. september 2009 - 11:58 #5
spotgun har ret. Hvis du blot vil checke via en scheduled task, så er FileSystemWatcher ikke det rigtige. Den er lavet til at give dig øjeblikkelig besked når der sker noget. Det du foreslår er noget mere simpelt, og der vil FileInfo være det helt rigtige.
Avatar billede f-bs Nybegynder
15. september 2009 - 10:48 #6
Hej,

Det lader til at lykkedes for mig...
Kommer i ikke begge med et svar, så fordeler jeg lidt points ;-)
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. september 2009 - 10:52 #7
Værsgo...
Avatar billede bitmatic Nybegynder
15. september 2009 - 13:17 #8
ok