Avatar billede martin181 Nybegynder
10. september 2009 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Starte Windows Media Player op minimeret?

Hejsa,

jeg har flg. script, som gør at jeg kan få Windows Media Player til at starte op i fuld skærm:

Dim Sh
dim vs

Set Sh = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

rem forsinkelse i millisekunder
rem eks.: 5000=5 sekunder
WScript.Sleep 15000

rem Denne sti udfor 'medie' referere til mediet du vil afspille
medie="c:\flyve.mpg"

vs="wmplayer " & medie & " /fullscreen"

Sh.Run vs

________

Er der nogen, som kan hjælpe mig med et script, som kan starte den op minimeret?

På forhånd tak :D
Avatar billede mads_kikkenborg Nybegynder
10. september 2009 - 14:38 #1
Hvis du laver en alm. genvej til en application, kan du højreklikke, vælge "Egenskaber"
Herefter har du flere valgmuligheder bl.a. en som hedder "Kør:"
Som standard står den til Normalt vindue, men denne kan ændres til maksimeret eller minimeret.

Prøv om det hjælper.

//
Mads Kikkenborg
Avatar billede martin181 Nybegynder
10. september 2009 - 19:16 #2
ja, det kan man rigtig nok - men det løser ikke mit problem -  det kan jeg ikke få den til at gøre, når jeg sender et medie med - altså når jeg vil have startet en bestemt fil op hver gang.
Avatar billede mads_kikkenborg Nybegynder
10. september 2009 - 19:21 #3
Nårh, aha. Autorun sjov ?
Avatar billede martin181 Nybegynder
10. september 2009 - 19:25 #4
ja, det skal kunne startes op selv :D
Avatar billede morten_leth Nybegynder
15. september 2009 - 13:46 #5
Dim Sh
dim vs

Set Sh = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

rem forsinkelse i millisekunder
rem eks.: 5000=5 sekunder
WScript.Sleep 15000

rem Denne sti udfor 'medie' referere til mediet du vil afspille
medie="c:\flyve.mpg"

vs="wmplayer " & medie & " /fullscreen"

call Sh.Run(vs,2)

Tjah du kan jo prøve dette og se om det rent faktisk fungere, jeg er lidt i tvivl, for du starter jo wmplayer i fullscreen i hvert fald kan jeg oplyse at følgende fungere.

Dim oShell
Set oShell = WScript.CreateObject ("WScript.Shell")
call oShell.run("wmplayer.exe",2)
Set oShell = Nothing

Her er et par nyttige links jeg lige faldt over:

WSHShell.run
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/d5fk67ky(VS.85).aspx

WMPlayer 11 commandline arguments
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa386383(VS.85).aspx

/Morten Leth