Avatar billede jakob_eg Nybegynder
10. september 2009 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problemer med include

Jeg har lavet en index.php fil med designet til min side, hvor jeg benytter følgende kommando <? include("indhold.php"); ?>

I filen indhold.php har jeg følgende kode

<?php
if (!$mode) {echo "front";
?>
<center><h1>Velkommen til siden </h1></center>
Siden er under opbygning og ændres løbende.
<?php
}
elseif ($mode == "side2") {
?>
Alle mulige ting generelt
<?php
}
else
{
?>
    Denne side eksisterer ikke.<br><br>
    Kontakt venligst webmasteren <br><br><br>
<?php
}
?>

Uanset hvilken mode jeg skriver i linket, går den til forsiden.
Benytter eksempelvis: <a href="?mode=side2">Side 2</a>
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
10. september 2009 - 13:49 #1
har du husket at du skal bruge $_GET[] (http://hk2.php.net/manual/en/reserved.variables.get.php) for at få fat i informationer fra URL'en..?
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
10. september 2009 - 14:14 #2
Jeg har forsøgt ovenstående foreslag, men kan ikke helt få det til at virke. Eksemplet på siden der linkes til, virker fint, men jeg kan ikke finde ud af at få resultatet ind i en variabel som jeg kan spørge til

?mode=side2 i adresselinien skal bruges til at bestemme hvilken side jeg vil have vist. Men jeg havner altid på forsiden
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
10. september 2009 - 14:30 #3
Jeg har fundet ud af at det virker med denne kode:
$mode = (isset($_GET['mode'])) ? $_GET['mode'] : "";
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2009 - 14:59 #4
<ole>

Ja, som sw_red_6 fortalte dig i trådens første kommentar  =)

/mvh
</bole>