Avatar billede kiwankow Nybegynder
09. september 2009 - 23:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg bruge andet end iframe til dette..??

Hej

Jeg har en side med en database som kan vise forskellige søgeresultater.
Jeg ønsker nu at disse søgeresultater kan vises på eksterne hjemmesider.
I øjeblikket bruger jeg iframes men kunne godt tænke mig noget mere stabilt. Problemet er bare at det ikke er en specifik fil der skal includeres men et søgeresultat.

Lige nu ser det således ud:

<iframe
src="http://www.minside.dk/search_results/?username=testperson">
Your browser doesn't support IFRAMEs
</iframe>
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
09. september 2009 - 23:53 #1
Så vidt jeg ved, så nej så er der ikke nogen mulighed for dette i ren HTML, dog er der rige muligheder hvis du har mulighed for at bruge PHP, ASP eller andre web programmerings sprog.
Avatar billede kiwankow Nybegynder
10. september 2009 - 07:47 #2
PHP kunne sagtens være en mulighed, kan du fortælle mig hvordan det kan evt. kan gøres..
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
10. september 2009 - 08:01 #3
Ja. Evt ved:

<?php echo file_get_contents("http://www.minside.dk/search_results/?username=testperson"); ?>

Det vil udprintet resultatet af siden. Dette vil se ud som en del af din side, så hvis det skal indrammes eller du skal have styr på hvor det skal ligge, kan du smide en <div> uden om:

<div class="resultat"><?php .... ?></div>

Så er det bare at lave en CSS class resultat, og smide det style du vil have der.
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
10. september 2009 - 08:04 #4
Evt. ekstra kommentar:

Mere info:
http://dk.php.net/file_get_contents

Notat:
Hvis siden du prøver at hente content fra, med denne funktion, ligger på samme domain/server (altså hvis du bruger sub directory eller localhost), vil den hente og udprinte source koden af siden, ikke den rendered side.
Avatar billede softspot Forsker
10. september 2009 - 08:48 #5
Hvis du har mulighed for at ændre formatet af det output som søgesiden returnerer, kan du også indsætte et script der genererer resultatet ind i siden. Dette er dog nok mest anvendeligt i de tilfælde, hvor du opdaterer hele siden, når søgeresultatet ændres.

Du kan så i stedet benytte

<script type="text/javascript"
src="http://www.minside.dk/search_results/?username=testperson">
</script>

search_results skal så returnere noget javascript der kan oprette indholdet mens siden renderes, altså noget med en serie af document.write()...
Avatar billede kiwankow Nybegynder
16. september 2009 - 06:36 #6
_cyberdude

Det virker fint nok til at hente første side med søgeresultater, men når du klikker på næste side loader den bare samme side igen. og ligeledes når du klikker på et af søgeresultaterne åbner det et helt nyt vindue i stedetforat åbne i det samme
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
16. september 2009 - 22:42 #7
Tja. Der er mange muligheder. Det afhænger lidt af hvor langt du er villig til at gå, for at opnå det ønskede resultat. Jeg vil ikke sidde og give nogle konkrete eksempler, men nogle stikord for at finde ud af hvilken retning vi skal kigge i.

Umiddelbart er IFrame den letteste løsning, men du ønsker gerne noget mere stabilt som du skriver, er det med hensyn til supporten af IFrame?
En mulighed er at tage det indhold du får tilbage fra file_get_contents, og så lave en search & replace, højst sandsynligvis via noget Regex (Regular Expresions), på "næste" og "forrige" linksene (og hvis der er side tal 1,2,3...) på dem. Så erstatter du de oprindelige URLS med urls der peget på dit "nye" domæne med de parametre de nu skal sende over, og så kommer requested til din "nye" side hvor du igen kan generer url'en som bruges i file_get_contents igen.
Du kan også bare fjerne alt efter søge resultaterne og lave dine egne "bladre" links. Eller sågar via Regex udtrække kun de data til søgeresultaterne som du ønsker og bruge de resultater til at bygge siden op som du ville normalt, hvis du skal have et andet look på resultaterne.
Hvis du har adgang, kan, og vil ændre i søge siden, kan du f.eks bare der lave en search_results_raw der returnerer søgeresultaterne og andre info i "råt" format (Kunne også være JSON eller XML), så kan du på din "nye" side indsætte resultaterne som du ønsker.

Som sagt nogle muligheder, og flere endnu.
Det afhænger lidt af hvor meget du vil lave?
vil du have mulighed for at ændre layout/formatering på resultaterne (måske ikke nu, men kunne du forestille den mulighed senere)?
hvor meget programmerings erfaring har du (i PHP)?
har du mulighed for at ændre eller tilføje nyt til den eksisterende søgeside?

Afhængigt af dine svar på de foregående spørgsmål vil jeg gerne hjælpe dig nærmere på vej til en løsning hvis du giver link til den pågældende søgeside.