Avatar billede foo85 Novice
09. september 2009 - 18:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

.htaccess password beskyttelse

Jeg har et subdomæne hos min udbyder, som jeg gerne vil passwordbeskytte.

Jeg har oprettet en .htaccess fil der kun indeholder
AuthUserFile /home125b/sub022/sc71474-HPEA/access/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName EnterPassword
AuthType Basic

Require user cronjob

Jeg har også forsøgt med Require valid-user i sidste linje
Stien til min .htpasswd fil er jeg ret sikker på er rigtig, da jeg har fået rod stien af min udbyder, og jeg har oprettet en mappe (access) i roden der indeholder filen.
Jeg er ligeledes ret sikker på at mit kodeord i .htpasswd er rigtig, da det er genereret gennem en funktion i min udbyders kontrolpanel.
.htaccess er ligeledes aktiveret hos min udbyder.

Jeg får en server fejl 500 når jeg forsøger at tilgå mit subdomæne. Og det er ligemeget om jeg forsøger på en fil der findes, eller en der ikke gør.
Hvis jeg i firefox skriver http://login:pass@subdomæne.domæne.dk/ (login og pass direkte i adresse) kommer FF med en meddelelse om at webstedet ikke kræver godkendelse - så noget tyder på at Apache ikke forstår min .htaccess af en eller anden årsag...
Avatar billede showsource Seniormester
11. september 2009 - 18:25 #1
Du er sikker på du kan bruge: /dev/null ?
Har du mulighed for at se error.log ?
Avatar billede foo85 Novice
11. september 2009 - 23:16 #2
koden i .htaccess er taget fra min udbyder (servage.dk) wiki side - så skulle da mene den var i orden...

Jeg er ikke klar over om jeg kan se errorlogs, men kan ikke finde noget i mit kontrolpanel...
Det kan jeg dog finde ud af...
Avatar billede showsource Seniormester
13. september 2009 - 07:07 #3
Hmm, prøv engang med:

AuthType Basic
AuthName "Restricted"
AuthUserFile "/home125b/sub022/sc71474-HPEA/access/.htpasswd"
Require valid-user
Avatar billede foo85 Novice
19. august 2011 - 18:11 #4
Gammel tråd - jeg lukker