Avatar billede konsulent Nybegynder
12. juli 2001 - 17:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

cursor start i bestemt menupunkt

Kan man starte i følgende felt:

<td name=\"start\"><a href=\"<% = Application(\"VRoot\") %>/default.asp\" class=\"menu\">Start</a></td>

Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2001 - 17:13 #1
<ole>
ehhhh....du har ingen felter...?!?!
Hvis du mener, om den kan starte i den pågældende tabel-celle, er svaret: Nej.
/mvh
</bole>
Avatar billede euroman28 Nybegynder
12. juli 2001 - 17:34 #2
jeg tror ikke du kan sætte focus på en TD.
Men du kan give dit <A> et navn og sætte det i focus ved at tilføje forneden på siden.
<SCRIPT>
navn.focus()
</SCRIPT>

Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2001 - 19:19 #3
Jo, men det flytter vel ikke cursor\'en derhen  :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juli 2001 - 22:25 #4
Nej forhåbentlig ikke :)
Jeg mindes et spil der flyttede mun cursor derhen de syntes jeg burde klikke næste gang. forfærdeligt.

mvh JakobA
Avatar billede konsulent Nybegynder
13. juli 2001 - 10:42 #5
<form name=form1>
<td name=\"start\"><a name=abc href=\"<% =  Application(\"VRoot\") %>/default.asp\" class=\"menu\">Start</a></td>
</form>
<SCRIPT>
documents.form1.abc.focus()
</SCRIPT>

virker ikke? fejl = \"er ikke et object\"
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. juli 2001 - 12:02 #6
rettelser:
1) \' eller \" tegn omkring strengparametre
2) document objektets navn er i ental (fjernede s tilsidst)
3) indsat fuld sti med arraynavne (forms og elements) (nok overflødigt)

<form name=\'form1\'>
<td name=\"start\"><a name=\'abc\' href=\"<% =  Application(\"VRoot\") %>/default.asp\" class=\"menu\">Start</a></td>
</form>
<SCRIPT>
document.forms.form1.elements.abc.focus()
</SCRIPT>

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
16. juli 2001 - 23:33 #7
Jakoba >> \' eller \" er ikke nødvendige - men absolut god kodeskik!
Ingen grund til array\'ene \'forms\' og \'elements\', når du ikke skriver array-notation, men dot-notation...vel egentlig direkte forkert...(?) Det bør vel hedde: document.forms[\"form1“].elements[\"abc\"].focus();
...eller:
document.form1.abc.focus();
/mvh