Avatar billede sigyn Seniormester
09. september 2009 - 13:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Felter med if-betingelser i formular-post

Jeg har en formular hvor der i den enkelte post, er en del ja/nej felter. Til hvert af dem er der knyttet et notatfelt. For overskuelighedens skyld, er notatfelterne usynlige, og skal kun blive synlige, hvis der sættes et flueben i ja/nej feltet. Den del har jeg styr på, således :

If me.felt = -1 then
    me.notat.visible = True
Else
    me.notat.visible = False
End if.

Formularen åbnes altid som "Ny post" og uden navigationsknapper, så man ikke kan gå baglæns (kan det evt. gøres smartere ?) og med en makroknap "Gå til ny post" hvis man skal fremad.

Problemet er så, hvis man har sat flueben i den først åbne post, så vedbliver de derved synlige notatfelter, med at være synlige i den nye post. Kan man ikke nulstille det på en eller anden måde ? Bagudrettet betyder det ikke noget, da man som tidligere nævnt, ikke skal kunne gå baglæns i posterne.
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2009 - 14:02 #1
I'm a little confused!

"Ny post", doesnt that mean that the form is ready to enter a new record? So there is no actual data yet. So I dont understand what you mean with
"Gå til ny post" hvis man skal fremad."

Not sure which event you have your code in but maybe it was an idea to have

me.notat.visible = False

in your "Gå til ny post" code.
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2009 - 14:05 #2
The cod eshould be in the on current event
Avatar billede mugs Novice
10. september 2009 - 08:05 #3
Her breder forvirringen sig også lidt.

Som du beskriver, vil formularen jo altid åbne i en ny post. Men da du har en knap "Gå til ny post", må det vel betyde, at du kan oprette en ny post igen, så vil det måske være en ide, at udvide Terry's kode lidt:

If me.newrecord = True then
me.dit notat felt.visible = False
end if
Avatar billede sigyn Seniormester
10. september 2009 - 08:31 #4
Ja man åbner altid i en ny post (new record), og derfra kan man kun gå frem til en ny, ny post. Og så er det jeg vil have mine felter til at blive usynlige igen, hvis de er blevet synlige i den post man forlader.
Min gå til ny post knap er knyttet til en makro, så jeg kunne ikke rigtigt finde ud af, hvor jeg skulle sætte min kode (me.notat.visible = False)på, men det virker, når jeg bruger Terrys forslag on current
Så points til Terry, og tak for hjælpen til jer begge :-)
Avatar billede sigyn Seniormester
10. september 2009 - 08:36 #5
Og så er det, at jeg liige skal have genopfrisket hvordan det er, at jeg får uddelt de points
Avatar billede mugs Novice
10. september 2009 - 08:50 #6
Terry skal lægge et svar.
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2009 - 08:51 #7
First you need answer whcih you can accept.

Glad to hear you got it working.
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2009 - 08:56 #8
thanks