Avatar billede don_q Nybegynder
09. september 2009 - 11:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Højde på menu

Hej Eksperter

Jeg har en div med en menu. Jeg kan jo sagtens angive height. Problemet er at denne skal være forskellig alt efter hvilken side man er på.

Kan man på nogen måde få div'ens height til at gå hele vejen til bunden af siden (alt efter hvilken siden man er på)? Evt. hvordan? Har leget lidt med min&max-height, men det fungerer ikke rigtigt..

På forhånd tak.
Avatar billede cambiare Nybegynder
09. september 2009 - 11:33 #1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Page title</title>

<style type="text/css">
    body , html {
        height: 100%;
        margin: 0px; }
    #menu {
        width: 100px;
        background: red;
        height: 100%; }
</style>

</head>

<body>
  <div id="menu">
  asd
  </div>
</body>

</html>

Den her kode virker for mig!
Avatar billede don_q Nybegynder
09. september 2009 - 12:04 #2
Men her gør height: 100%; jo kun at menuen bliver skærmens højde... Hvis nu min side er 2000px høj og min skærm kun er 1000px høj så giver height: 100%; en menu på 1000px. Det jeg skal bruge er en på 2000px.

Giver det mening?
Avatar billede cambiare Nybegynder
09. september 2009 - 12:45 #3
Ja! Det kan jeg godt se. Har prøvet at arbejde lidt med det og det virker ikke umiddelbart til at kunne lade sig gøre.. Kan jeg se opbygningen af siden så man evt. kan arbejde med en anden måde at gøre det på?
Avatar billede don_q Nybegynder
09. september 2009 - 12:54 #4
Jeps selvfølgelig.

http://www.thediningroom.dk/tdr/

Det er menuen i venstre side jeg gerne vil have til at følge med "main"-siden.

Tænker på om der ikke er en funktion der bare hedder float nedad eller sådan noget :-)
Avatar billede saudoo Nybegynder
11. september 2009 - 13:23 #5
Den letteste måde er at give det element der indeholder menuen en position, f.eks. relative og en margin-left der er samme størrelse som menuens bredde.
Menuen sætter du så til position: absolute og height: 100%
Avatar billede saudoo Nybegynder
11. september 2009 - 13:23 #6
Hov nej.. Indholdet der er til højre for menuen skal have margin-left, ikke div'en der indeholder menuen.. :)
Avatar billede saudoo Nybegynder
14. september 2009 - 14:25 #7
Du behøver ikke være bange for at jeg vil tage dine points. :) Vil bare hjælpe!