Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
08. september 2009 - 23:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gå til sidste post i en anden formular via formular

Hej

Jeg vil gerne opdatere min formular frm_indtastning via en anden formular, således at jeg får du nye poster med jeg har oprettet via frm_new.
Det gør jeg via
Forms!frm_indtastning.Requery

Derefter vil jeg have koden fra knappen i frm_new til at flytte til sidste post i frm_indtastning
Det plejer man at kunne gøre via:
DoCmd.GoToRecord , , acLast
Men jeg kan ikek få det til at virke fra min frm_new (har prøvet forskellige varianter af følgende:
Forms!frm_indtastning.GoToRecord , , acLast
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2009 - 08:38 #1
DoCmd.GoToRecord , , acLast I would think only works on the active form and if your entering data on frm_new then thats the active form.

Does Forms!frm_indtastning.Requery work? (New records visible)

Another method to go to the record just entered is something like this. (NOT TESTED)

Forms!frm_indtastning.RecordsetClone.Findfirst "[ID] = " & Me!ID
Forms!frm_indtastning.Bookmark =
Forms!frm_indtastning.RecordSetClone.Bookmark
Avatar billede mugs Novice
09. september 2009 - 08:40 #2
Er frm_indtastning den aktive formular, når du fyrer koden af?

Lad os se den fuldstændige kode.
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2009 - 08:48 #3
Try seting focus on the form first

Forms!frm_indtastning.SetFocus

DoCmd.GoToRecord , , acLast
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
09. september 2009 - 12:25 #4
Jeg vil teste jeres forslag i aften. Det er frm.indtastning som er den aktive.
Forms!frm_indtastning.Requery virker fint når jeg kører den.
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2009 - 13:56 #5
"Det er frm.indtastning som er den aktive"!

So DoCmd.GoToRecord , , acLast should work.

If you are entering data through form frm_new and then pressing a button which is also on form frm_new then I would think myself that this was the active form which is why DoCmd.GoToRecord , , acLast doesnt work.
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
09. september 2009 - 14:31 #6
Ups, nu har jeg forvirret mig selv! Det er for_new som er den aktive, og frm_indtastning, hvor jeg skal flytte til sidste record. Beklager Terry
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2009 - 17:03 #7
Have you tried this in frm_new?

Forms!frm_indtastning.SetFocus
DoCmd.GoToRecord , , acLast
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
09. september 2009 - 18:10 #8
Virker perfekt Terry, tak for det...
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2009 - 18:21 #9
selv tak