Avatar billede shbsnaps Nybegynder
08. september 2009 - 16:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved webservice klient

Hej alle

Jeg bygger en klient til en offentlig webservice.
Jeg har en app.dll og en app.dll.config.
Når jeg tester klienten får jeg denne fejl:

Could not find endpoint element with name 'basicHttpEndpoint' and contract 'oes.dk.NavisionStatIntegrationService.INavisionStatIntegrationService' in the ServiceModel client configuration section. This might be because no configuration file was found for your application, or because no endpoint element matching this name could be found in the client element.

Jeg har fornemmelsen af, at applikationen ikke læser den korrekte app.dll.config, der dannes når jeg bygger den.

Her er koden, der blev dannet da jeg kørte svcutil.exe:
[System.CodeDom.Compiler.GeneratedCodeAttribute("System.ServiceModel", "3.0.0.0")]
    [System.ServiceModel.ServiceContractAttribute(Namespace = "http://www.oes.dk/NavisionStatIntegrationService/2009/05/25", ConfigurationName = "oes.dk.NavisionStatIntegrationService.INavisionStatIntegrationService")]
    public interface INavisionStatIntegrationService
    {

        [System.ServiceModel.OperationContractAttribute(Action = "http://www.oes.dk/NavisionStatIntegrationService/2009/05/25/INavisionStatIntegrat" +
            "ionService/InvokeNavisionStatIntegration", ReplyAction = "http://www.oes.dk/NavisionStatIntegrationService/2009/05/25/INavisionStatIntegrat" +
            "ionService/InvokeNavisionStatIntegrationResponse")]
        string InvokeNavisionStatIntegration(string companyIdentifier, string immediateExecuting, string NSRequest);
    }

Denne kode har jeg bygget til at kalde ovenstående:
proxy = new NavisionStatIntegrationServiceClient("basicHttpEndpoint");

                proxy.ClientCredentials.UserName.UserName = this.UserName;
                proxy.ClientCredentials.UserName.Password = this.Password;

                this.NSResponse = proxy.InvokeNavisionStatIntegration(this.companyIdentifier, this.immediateExecuting, this.NSRequest);
                return this.NSResponse;

Og her er client indholdet af app.dll.config:
<client>
      <endpoint address="https://test3.oes.dk/NavisionStatIntegrationServiceTest/NavisionStatIntegrationService.svc"
          binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="basicHttpEndpointBinding"
          contract="oes.dk.NavisionStatIntegrationService.INavisionStatIntegrationService"
          name="basicHttpEndpoint" />
    </client>

Mvh. Søren
Avatar billede bvli Praktikant
09. september 2009 - 07:10 #1
Hej Søren.

Du har fuldstændig ret i din antagelse om, at app.dll.config ikke bliver læst.

App.config skal hedde det samme som den fil der starter hele programmet op. Altså .exe filen. Så hvis din klient er en .exe-fil, skal du omdøbe din .config-fil til exe.filen.snavn.exe.config - hvis du har lavet dit test program som en web-applikation, skal du flette dine configurations-noder ind i web.config.
Avatar billede shbsnaps Nybegynder
09. september 2009 - 09:20 #2
Dit svar løste mit problem.
Da den dll jeg lavede skulle læses af et fremmed program, ramte den tanke mig slet ikke.
1000 tak for svaret.
Avatar billede bvli Praktikant
09. september 2009 - 10:34 #3
Ok - så smider jeg et svar her, som du så kan acceptere :)
Avatar billede Mark Tøttrup Nybegynder
15. september 2009 - 22:17 #4
Hej - jeg sidder med samme opgave - men jeg har meget lidt erfaring med .NET, og jeg kan ikke umiddelbart få SOAPUI til at teste op i mod OES.

Er der en af jer der kan henvise mig til et eksempel/stepbystep/howdoi/tutorial som kan hjælpe mig med at få dannet en .NET klient?

Venligst Mark
Avatar billede bvli Praktikant
16. september 2009 - 07:52 #5
Uh.. Jeg må erkende, at jeg hverken kender noget til sopapui eller eos.

Måske du kunne prøve at formulere spørgsmålet på ny - i et nyt spørgmål?