Avatar billede kipolaks Nybegynder
08. september 2009 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Registrere personlige oplysninger ved køb over nettet.

hej alle!

Jeg sidder og er ved at lave en hjemmeside hvor man kan købe sig til et medlemsskab. Jeg har valgt fribetaling.dk som betalingsløsning.

Er det nødvendigt at registrere folks navn og adresse hvis de betaler på min side ? fribetaling.dk skal kun bruge kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre for at gennemføre en transaktion.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
08. september 2009 - 16:48 #1
Hvis du ikke har noget at bruge det til, så er det ikke nødvendigt.

Og formoder at det ved brug af fribetaling gælder det samme som andre steder, nemlig at kortnummer KUN indtastes på sider som sendes til dem, og er således ikke noget du kan/må registerere.
Du får en transaktionskode af en slags fra fribetaling, samt besked om betalingen kunne gennemføres eller ej.  Mere har du ikke brug for at vide mht. betaling
Avatar billede stech Nybegynder
19. september 2009 - 18:24 #2
Øhhm.. Jeg vil lige hilse og sige at, hvis du en dag har brug for at sælge din hjemmeside, så er kundeoplysninger penge værd, hvis du har kunder der handler og handler, kan du nemt få 50 kr./pr. kundeoplysning.

Er du bange for at have det i en database?
Avatar billede kipolaks Nybegynder
19. september 2009 - 18:26 #3
Nej det er  jeg skam ikke så bange for :) men nu regner jeg ikke med at der kommer super mange og køber noget så for at gøre det lettere for kunden skal de kun indtaste kortnummer..
Avatar billede stech Nybegynder
19. september 2009 - 18:33 #4
Jeg mener bestemt i PBS's regler at du skal gemme kontaktoplysningerne, i henhold til forbrydelser som dankort svindel  m.m, mener også du skal registrere ipen.. Men det er efterhånden nogle år siden jeg har rodet ved pbs og kreditkortbetalingssystemer.