Avatar billede pama Nybegynder
08. september 2009 - 11:51 Der er 3 kommentarer

Udsendelse af sms'er i asp.net

Hej

Jeg har tidligere benyttet mig af et php script til at udsende sms'er via en sms gateway.

Problemet er at min sms gateway udbyder ikke har et eksempel på hvordan man benytter asp.net til at udsende sms'er. De har kun et eksempel på hvordan man sender ud i php.

Er der nogen der vil kunne "oversætte" nedenstående php kode til asp.net?

<?php

// The neccesary variables are set.

$url = "http://www.cpsms.dk/sms/";
$url .= "?message=" . urlencode("This is a test.");
$url .= "&recipient=12345678"; // Recipient
$url .= "&username=yourusername"; // Username
$url .= "&password=yourpassword"; // Password
$url .= "&from=" . urlencode("Sendername"); // Sendername

// The url is opened

$reply = file_get_contents($url);

if(strstr($reply, "<succes>")) {
// If the reply contains the tag <succes> the SMS has been sent.
echo "The message has been sent. Server response: ".$reply;
} else {
// If not, there has been an error.
echo "The message has NOT been sent. Server response: ".$reply;
}
?>

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2009 - 15:11 #1
noget a la:

string url = "http://www.cpsms.dk/sms/?message=" + HttpUtility.UrlEncode(This is a test") + ...;
WebClient wc = new WebClient();
string reply = wc.DownloadString(url);
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2009 - 15:12 #2
Du skal lige erstatte ... med det rigtige og teste paa indholdet af reply.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2009 - 02:27 #3
all set ?