Avatar billede Slettet bruger
07. september 2009 - 21:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Office Outlook email problemere.

Min email vil ikke sende emails, får bare en mail med dette når jeg prøver;

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    VS: dæk/med mere tilbehør.
      Sendt:07-09-2009 20:48

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'sales@mc-topgear.dk' den 07-09-2009 20:48
            554 5.7.1 Service unavailable; Client host [xx.xxx.xx.xxx] blocked using sbl-xbl.spamhaus.org; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=xx.xxx.xx.xxx

da jeg ikke forstår så meget english, så prøver jeg her,
nogle der har haft dette tilfælde eller har løst det før,
ville det være rart at høre fra jer.
tak på forhånd.

//Jacob
Avatar billede Sondergaatd Nybegynder
07. september 2009 - 21:07 #1
sker dette hver gang du sender en mail, eller var det bare den her ene gang?

Hvis ikke du har prøvet at sende mailen igen, kan du jo prøve det :)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2009 - 21:09 #2
har prøvet det ca 20 gange idag,
den har ikke ville hele dagen.
har prøvet stort set fra i eftermidag.

//Jacob
07. september 2009 - 21:36 #3
Din E-mail "konto" (rettere sagt din IP) er blevet blokeret pga. mistænkelig SPAM udsendelse derfra.

Jeg har været ude for det samme, fordi en PC jeg havde til 'virus fix' i det skjulte udsendte masse-Emailer (fint dænsk ikk'?). Jeg havde ladet den stå tændt på mit lokalnet natten over og kl 02:00 + 04:00 + 06:00 havde den udsendt masse-Emailer ud i verden. Det havde nævnte sbl-xbl.spamhaus.org fanget (spørg mig ikke hvordan ?) og arrangeret blokering af min IP mht E-mail udsendelse.

Hvis du klikker på http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=xx.xxx.xx.xxx (Med den oprindelige IP) kommer du til en side (english) hvor du lige skal se/læse en masse om hvordan og hvorledes; og til sidst nederst får du mulighed for at OPHÆVE denne blokering. Efter 1-4 timer er du så semiautomatisk låst op igen... Sådan oplevede jeg det...

-----

Altså der er en PC indenfor dit lokalnet (din IP) som sansynligvis i det skjulte) udsender masse-Emailer !!!
Har du andre PC'er indenfor dit lokalnet/router ?
Eller bør (=skal) du lige få checket den for den slags 'utøj' NU !!!
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2009 - 21:42 #4
Jeg forstår ikke det vilde english. så er lidt svært af læse det for mig.
men vi har 3 stasonærer, og en bærbar, men har kørt ccleaner, avg, anti-malware, og windows definder.
men intet fundet?
07. september 2009 - 21:56 #5
... du mener MalwareBytes 'proceduren' ?

Men du skal igennem http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=xx.xxx.xx.xxx proceduren for at få 'åbnet' igen...
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2009 - 22:03 #6
Ja, lige præcis.

så du kan ikke guide mig igemmen eller?
07. september 2009 - 22:13 #7
... jeg ka' ikke lige huske teksten nok til at guide yderliger. Og mailen om det er smidt ud (plejer ellers at gemme sådan noget *S*)...
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2009 - 22:45 #8
når okej,

Nu har jeg lige tjekket min mors bærbar om den kunne sende,
men den sagde noget helt andet, at der var en fejl ved "pop" eller noget i den stil.
men ingen af dem har virus på computerne her hjemme,
så hvad kan være skyld i det?
08. september 2009 - 06:39 #9
...ingen af dem har virus på computerne ... *S* Hvordan ka' du være sikker på det ???
Avatar billede kgkg Nybegynder
08. september 2009 - 10:47 #10
Hvilken IP er xx.xxx.xx.xxx? Er det din offentlige IP eller er det IP'en på din SMTP?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 14:32 #11
offentlige ip, men tror jeg fik fixede det igår,
for nu virker det, tastede min ip der hvor man kan få "lookup"
begge steder, men idag har jeg os en anden ip adresse end igår,

(har tjekket det via. de hjemmesider hvor man kan gå ind og se hvad ens ip er)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 14:39 #12
har scannede efter virus på dem.
08. september 2009 - 15:12 #13
... skal forståes på den måde at...
Ifølge det sikkerhedsprogram jeg har er der ikke virus...

Sååå... Hvilket 'sikkerhedsprogram' program er der tale om her ?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 15:20 #14
ccleaner, avg, MalwareBytes, og windows definder,
på nogle af computerne er der dog norton på. men er tjekket med disse.
08. september 2009 - 19:28 #15
Har du gennemføre #3 proceduren mht http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=xx.xxx.xx.xxx ?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 20:41 #16
nej. det har jeg ikke. men det er den her du mener ik?;

Spamhaus PBL

Help! My IP address is on the PBL! What should I do?
A Quick Fix (POP before SMTP)
I have 'SMTP Authentication' switched ON but I'm still blocked!
Single IP Removal for Mail Server Administrators
Who should NOT remove their IP address from the PBL?
Why can't I remove a PBL IP with a freemail address? (Gmail, Hotmail, etc.)
What if I want to run a mail server on dynamic IPs listed in the PBL?
What if spammers hijack my computer after I have removed my IP address?
Won't spammers try to remove IP addresses?
Who is eligible for an ISP PBL Account? (IP Range removal for ISPs)
Instructions for creating and using an ISP PBL Account.
Password or Confirmation Code missing - How do I get a new one?
"Master Range" vs. "PBL Zone" - What is the difference?
What is the "Main Domain" for ISP Accounts?
How do I remove a Spamhaus PBL listing from my ISP Account? ("Claim CIDR")
How does an ISP exclude a range from the PBL?
Does the PBL only contain dynamic IP ranges?
How do I use PBL to block spam?
What do the different return codes mean in the PBL?
What zone should my server or spam filter query?
Can the PBL block email from legitimate sources?
Should an ISP use the PBL to block their own users?
Should I use the PBL to block access to my webserver?
How often is the PBL zone updated?
Can I nominate IP addresses or ranges for inclusion?
How much spam will the PBL block for me?
How do I test my PBL setup?

--------------------------------------------------------------------------------

Help! My IP address is on the PBL! What should I do?
Nothing, in most cases. Read through this FAQ for further explanations.

The first thing to know is: THE PBL IS NOT A BLACKLIST. You are not listed for spamming or for anything you have done. The PBL is simply a list of all of the world's dynamic IP space, i.e: IP ranges normally assigned to dialup and broadband ISP customers (DSL, DHCP, PPP, cable, dialup). It is perfectly normal for dynamic IP addresses to be listed on the PBL. In fact all dynamic IP addresses in the world should be on the PBL. Even static IPs which should not send mail may be listed in the PBL.

PBL listings do not prevent you sending email unless your email program is not authenticating properly when it connects to your ISP or company's mail server. This can happen if you have forgotten to turn on 'Authentication' or if you have switched 'Authentication' off by mistake.

If you are using a normal email program such as Outlook, Entourage, Thunderbird or Apple Mail and you are being blocked by a Spamhaus PBL listing when you try to send email, the reason is simply that YOU NEED TO TURN ON 'SMTP AUTHENTICATION' in your email program's account settings. That will solve the problem for you. See: How do I turn on SMTP Authentication?

Server admins who need help with SMTP AUTH can find lots of information for most servers such as Sendmail, Postfix, Exim, Qmail, Exchange, etc.

A Quick Fix (POP before SMTP)
If you are encountering a problem with the PBL when sending email from an email program (Outlook, Entourage, Apple Mail, Thunderbird, etc.) try checking for new mail first and then sending. Do what you normally do to check if you have new mail (make your email program connect to your mail server to check for new incoming emails), then a few seconds after checking, try sending mail.

If checking before sending works, you can use this method (it is called 'POP before SMTP') to send your emails while you find a permanent fix to the problem. Importantly, if this method works, it means that you have a problem with your SMTP Authentication settings (it means your SMTP Authentication is OFF or badly configured).

I have 'SMTP Authentication' switched ON but I'm still blocked!
If you are absolutely sure that you have SMTP Authentication turned on properly in your email program, then contact the administrator of the mail server you are trying to send your email out through. It will usually be your ISP's mail server or your company's mail server. Ask them to check your "SMTP Authentication" settings.

Things to check:
Are your outgoing mail server account, username and password correct? (check them, and remember that passwords are case-sensitive)

Is the SMTP authentication working correctly at your mail server? (ask your ISP to check)

Make sure you are connecting to your mail server's 'authenticated mail' port 587 and not the ordinary 'unauthenticated' port 25. (ask your ISP to check for you)

Mail servers only run spam filters such as Spamhaus PBL on port 25, so if you find you are being blocked by the PBL when you try to send mail to your mail server that means you are not communicating with the mail server on the 'authenticated' port 587 but you're still on port 25. This means your 'SMTP Authentication' is not working correctly. (ask your ISP to check for you)
In summary, if you are being blocked by the PBL when you try to send mail from your PC or Mac to your mail server that means you are sending on port 25, which means that even though you think you have SMTP Authentication switched on, your SMTP Authentication is not working correctly. This can often be something as simple as a bad password, see "Things to check" above.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 20:44 #17
blev der kopieret lidt mere :s
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 20:39 #18
Jeg lukker denne, - da det var et problem med nettet.