Avatar billede torbenkoch Nybegynder
07. september 2009 - 14:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Importere aftaler til Notes kalender

Hej Alle,

Det her er et totalt nob-spørgsmål. Jeg ved (ca.) intet om Notes, jeg ved ikke engang hvilken Notes-version der er i spil her, men den er relativt ny, vil jeg gætte på.

Jeg vil vide, om det er muligt at importere aftaler/møder o.li. fra en fil (formatet er ukendt, men kan tilrettes til formålet) til en kalender i Notes.

Hvis muligt: hvor meget kodning (i Notes?) skal der til?

Tja, og hvis I kan finde nogle andre faldgruber, som jeg helt sikkert ikke har tænkt på, så skyd endelig løs.

Tak,
Torben
Avatar billede lrh Nybegynder
08. september 2009 - 08:53 #1
Hej
Jeg kan ikke huske med tidligere versioner, men Notes 8.5 kan direkte importerer kalenderoplysninger i iCalendar format. Det er mere eller mindre (så vidt jeg ved) et standard format som en del email/kalender programmer understøtter.

Så du kan da se om din kilde kan eksporter data som ics filer - så er du da kommet et godt stykke af vejen...
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
08. september 2009 - 10:05 #2
Glimrende ide! Den havde jeg ikke lige tænkt på - sådan at bruge en internationalt accepteret standard ;-)

Hvis andre kigger forbi dette spørgsmål - så er der yderligere oplysninger om iCalendar:

http://en.wikipedia.org/wiki/ICalendar
http://www.ietf.org/rfc/rfc2445.txt

Og det ser ud til, at Notes kan klare iCalendar fra version 6.5:

http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?uid=swg21102862

Tak for dit svar!
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
08. september 2009 - 10:09 #3
Læg lige et svar ;-)
Avatar billede lrh Nybegynder
08. september 2009 - 12:26 #4
jamen det var da godt at du kunne bruge ideen :)