Avatar billede yttedk Nybegynder
07. september 2009 - 12:16 Der er 7 kommentarer

indsættelse af stigende numre til et felt

Uddybende:

Jeg har en medlemsliste i databasen. Jeg vil gerne indsætte nyt felt med medlemsnumre da tidligere ikke har tildelt medlemmerne medlemsnumrer.

Så rent ud sagt hedder det:

i tabellen members skal alle have nummer (1000- ) i feltet m_num
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2009 - 12:33 #1
Tilføj feltet, giv det attributten AUTO_INCREMENT og giv det startværdien 1000.
Avatar billede yttedk Nybegynder
07. september 2009 - 14:01 #2
problemet er at der allerede er et auto_increment felt (id). Kan det tømmes og derefter indsættes nye numre?
Avatar billede yttedk Nybegynder
07. september 2009 - 15:45 #3
og hvordan sætter man en startværdi?
Avatar billede zynzz Praktikant
07. september 2009 - 16:13 #4
Du kan bruge: AUTO_INCREMENT=1000

Eller hvis du bruger phpmyadmin kan du se under tabel info...
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2009 - 16:30 #5
Så vidt jeg husker kan du kun have et auto increment felt per tabel.

Kan id+1000 ikke bruges som medlemsnummer?
Avatar billede gbjensen65 Nybegynder
13. september 2009 - 16:20 #6
Det er rigtigt, der kan kun være et auto increment felt i en tabel.
Det lyder som en rigtig god ide at bruge id+1000 som medlemsnr, så er du sikker på at der ikke er to ens numre og de starter med 1000.
Mvh Lars
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2009 - 02:29 #7
Tid at få afsluttet her ?