Avatar billede icantwin Nybegynder
07. september 2009 - 10:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Styling af indhold i iframe

Hej,

Er det muligt, at style indholdet i en iframe? Det skal bemærkes, at jeg ikke kan ændre i filen, der linkes til i iframen (http://friendfeed.com/sviuff/embed). Se www.sviuff.dk under punktet "social feed".

Er det evt. muligt at gøre med javascript? eller er der andre muligheder?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. september 2009 - 10:36 #1
Du kunne ajaxe indholdet ind i en DIV, f.eks. - så kan du style det som din egen side...
Ellers skal du kigge på deres API: http://friendfeed.com/api/
Avatar billede icantwin Nybegynder
07. september 2009 - 10:52 #2
Nå er jeg ikke den helt store kodehaj, desværre :-) Hvordan ajaxer jeg indholdet i en DIV eller finder hjælp dertil?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. september 2009 - 11:36 #3
f.eks. med jquery:

<div id="ffeed"></div>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
  $.get("http://friendfeed.com/sviuff/embed", function(data){
    $("#ffeed").html(data);
  });
</script>
Avatar billede icantwin Nybegynder
07. september 2009 - 11:58 #4
Nu er det ikke for at være irriterende dum, men jeg har ikke nogen erfaring med jquery :-)

Har prøvet at indsætte scriptet du skrev, men uden noget resultat. Hvad skal jeg yderligere foretage mig for at anvende jquery på mit site. Findes der evt. en guide et sted, eller er det bare helt, helt simpelt?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. september 2009 - 14:49 #5
I <head>-sektionen på dit site skal du sætte en linje ind:

<script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>

Jeg har ikke testet det lille script jeg skrev, men kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke ;)
Avatar billede icantwin Nybegynder
07. september 2009 - 16:36 #6
Scriptet virker, men konflikter vidst med nogle andre ting på mit site...

Men der opstår i øvrigt nogle andre problemer, med nogle links der ikke længere refererer til de rigtige steder, når jeg henter koden med jquery. Så jeg bliver derfor nok nødt til at beholde iframen, hvormed vi så er tilbage til den gamle problemstilling i forhold til hvordan jeg styler indholdet i iframen.
Avatar billede coderdk Praktikant
07. september 2009 - 16:55 #7
Jeg er ikke sikker på, at du kan kontrollere særligt meget andet end selve IFRAME'n med dit CSS...
Avatar billede icantwin Nybegynder
07. september 2009 - 17:11 #8
Jeg er bange for, at du har ret. Men mange tak for hjælpen i hvert fald, fedt du tog dig tid til det! Skriv endeligt et svar, hvis du vil have pointsne.

vh Søren
Avatar billede coderdk Praktikant
07. september 2009 - 17:15 #9
Ellers tak du :)
Avatar billede icantwin Nybegynder
07. september 2009 - 17:57 #10
Så siger jeg tak :-)