Avatar billede junold Nybegynder
06. september 2009 - 12:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Identificere et null return

Hvordan identificerer man et tomt svar fre DB?
Jeg har prøvet:
If loRS("id") = "" Then Response.Write("ingen resultater")

Men den virker ikke, tror det er fordi loRS("id") ikke findes.
Det skal bruges i en søgning, så hvis der ikke kommer noget retur, fandt søgningen ingen resultater.

Det virker fint, når der er resultater...
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. september 2009 - 13:34 #1
Prøv med:

If (loRS("id") = "") OR IsNull(loRS("id") OR IsEmpty(loRS("id")) Then Response.Write("ingen resultater")
Avatar billede junold Nybegynder
06. september 2009 - 14:15 #2
Jeg får stadig samme fejl: 80020009
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. september 2009 - 15:35 #3
Kom med noget kode.

Du tester vel for om du har et recordset før du referere til det.  Ikke?

Men lad os se din kode.
Avatar billede mortvader Nybegynder
06. september 2009 - 16:44 #4
Prøv:

If (loRS("id")&"" = "") OR IsNull(loRS("id") OR IsEmpty(loRS("id")) Then Response.Write("ingen resultater")
Avatar billede junold Nybegynder
06. september 2009 - 19:55 #5
Kode:
SQL = "exec spsearch '" & sSearchString & "', null,"& iPage &", "& iNewsPerPage
        Set loRS = oConNews.Execute(SQL)
        If (loRS("id") = "") OR IsNull(loRS("id") OR IsEmpty(loRS("id"))) Then Response.Write("ingen resultater")
        %>

            <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">

            <% Do while not loRS.EOF %>
                <tr>
                    <td class="newsheader">
                        <b><a href="default.asp?page=3&articleid=<%= loRS("id") %>"><%= Server.HTMLEncode(MaxLen(loRS("Title"), 50))%></a></b><br />
                        <span style="font-weight:bold; color:#6f6f6f;"><%= FormaterKortDatoTid(loRS("published_time"))%> - <%= loRS("CategoryName") %></span>
                    </td>

                </tr>
                    <tr>
                    <td style="padding:0px; margin:0px;">
                        <%= MaxLen(loRS("contents"), 200) %>
                    </td>
                </tr>
                <% loRS.MoveNext
                If sAlt = "tbl_row" Then
                    sAlt = "tbl_altrow"
                Else
                    sAlt = "tbl_row"
                End If
            Loop %>
Avatar billede junold Nybegynder
06. september 2009 - 19:57 #6
Mortvader, stadig samme fejl: 80020009
Det kunne godt lyde som det med recordset, men hvordan skal man gøre det? Jeg er ikke mega haj til ASP, jeg er i gang med at lære det. :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. september 2009 - 20:33 #7
Prøv det her. Først skal du teste for EOF, hvis ikke EOF, så kør løkke ellers hop til ELSE blokken.

SQL = "exec spsearch '" & sSearchString & "', null,"& iPage &", "& iNewsPerPage
Set loRS = oConNews.Execute(SQL)
%>
            <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">

              <% If NOT loRS.EOF Then ' hvis dataset er tomt, så fortsæt til ELSE
              <% Do while not loRS.EOF %>
                  <tr>
                      <td class="newsheader">
                          <b><a href="default.asp?page=3&articleid=<%= loRS("id") %>"><%= Server.HTMLEncode(MaxLen(loRS("Title"), 50))%></a></b><br />
                          <span style="font-weight:bold; color:#6f6f6f;"><%= FormaterKortDatoTid(loRS("published_time"))%> - <%= loRS("CategoryName") %></span>
                      </td>

                  </tr>
                      <tr>
                      <td style="padding:0px; margin:0px;">
                          <%= MaxLen(loRS("contents"), 200) %>
                      </td>
                  </tr>
                  <% loRS.MoveNext
                  If sAlt = "tbl_row" Then
                      sAlt = "tbl_altrow"
                  Else
                      sAlt = "tbl_row"
                  End If
                Loop %>
        <% else %>
              <tr><td>ingen resultater</td></tr>
        <% end if %>