Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
04. september 2009 - 21:43 Der er 13 kommentarer

UPDATE statement

Jeg vil hoere om der er nogen der kender til en anden maade at opdatere noget i en database..

Jeg kan ikke lige sige saa meget.
Kan sige at jeg ikke kan lave disse tegn ' ' af visse aarsager.

Det betyder ogsaa at jeg ikke kan lave denne query:

UPDATE something SET something = 'something' WHERE something = something

Saa ja - Kan i hjaelpe mig, tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2009 - 21:48 #1
Du mangler et mellemrum foer WHERE.

Naturligvis kan du lave ''.

Sandsynligvis skal de enten escapes eller dubleres.

'a\'b'

'a''b'
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
04. september 2009 - 21:53 #2
Kan du give mig et eksempel på hvordan man escaper saadan noget.
For jeg har ogsaa proevet mellemrum, det var bare lige en lille fejl jeg lavede da jeg lavede denne traad.

Jeg har googlet i 2 timer nu uden nogen resultater.. Eller ihvertfald ingen resultater, som jeg ikke vidste i forvejen.
Avatar billede html_wizard Nybegynder
04. september 2009 - 21:59 #3
Kom med din fejlmelding
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2009 - 22:00 #4
Proev lige og vis din kode.
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
04. september 2009 - 22:05 #5
Der er ingen.

Men det virker ikke det som jeg proever, og det er dette.

UPDATE something SET something = 'something' WHERE something = something.
Avatar billede html_wizard Nybegynder
04. september 2009 - 22:08 #6
Du skal kun bruge ' hvis der er tale om TEXT ellers skal du ikke bruge ' hvis der er tale om INTEGER (tal)

F.eks.

UPDATE something SET something = 'some text' WHERE something = 'some text'

UPDATE something SET something = 100 WHERE something = 100
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
04. september 2009 - 22:08 #7
Og jeg er ikke sikker paa om jeg maa poste det.

Men det eneste er at vide hvordan man escaper det.
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
04. september 2009 - 22:09 #8
html_wizard

Ja det har jeg laert. Men problemet er at jeg ikke kan lave de tegn, selvom der er tale om en text.
Avatar billede html_wizard Nybegynder
04. september 2009 - 22:11 #9
Du bliver nødt til at uddybe hvorfor du ikke "kan" lave de tegn.
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
04. september 2009 - 22:14 #10
Jeg er ikke sikker.

Men hjemmesiden jeg proever at skrive denne kommando er vel sikret mod det. Or something.
Avatar billede html_wizard Nybegynder
04. september 2009 - 22:21 #11
held og lykke med det
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
04. september 2009 - 22:21 #12
Ja tak..
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
04. september 2009 - 23:18 #13
Er der ikke bare en af jer, som kan give et eksempel på hvordan man escaper det..