Avatar billede runemj Nybegynder
04. september 2009 - 13:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværksikon væk!?

Hej eksperter. Jeg sidder her med en venindes computer som skal oprettes til vores trådløse netværk. Der er bare noget jeg ikke helt forstår. Under Kontrolpanel -> Netværksforbindelser. Burde der her ikke være et ikon der hedder "trådløs netværksforbindelse" eller lign? Kan ingen steder i hendes windows xp finde noget der ligner opsætning til trådløst netværk. Hun har windows XP og pc'en har trådløst netværkskort.

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
04. september 2009 - 13:54 #1
Hvilken bærbar har hun?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. september 2009 - 13:56 #2
Mange gange er der en fysisk knap hvis det er en bærbar.
Avatar billede runemj Nybegynder
04. september 2009 - 13:57 #3
A-book hedder mærket vist :S
model D400P - Ligner noget fra en fjern fortid. Men kan f.eks. så på fronten at der er en knap til at aktivere og deaktivere det trådløse netværk. Så der burde vel ikke være et problem der? :)
Avatar billede runemj Nybegynder
04. september 2009 - 13:58 #4
Michael -> Den fysiske knap er sat på 'on' :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. september 2009 - 14:03 #5
Men er der ikke noget ikon, er kortet ikke aktiveret eller i stykker. Har du de rigtige drivers til kortet? Prøv at gå ind i enhedshåndteren og se om du kan se kortet der.
Avatar billede runemj Nybegynder
04. september 2009 - 14:12 #6
hmm ok.. Under enhedshåndtering, står der et Realtek RTL8139 kort anført. Men ved ikke om det er det rigtige :S Og da jeg ikke kan finde specs på modellen via abooks hjemmeside bliver det svært at chekke om det er det rigtige kort og derved finde en driver.

ærgeligt. Men tak for hjælpen i det mindste. Smid svar michael :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. september 2009 - 14:15 #7
Du er sikker på der er wlan, ikke? Er det en ældre sag, er det langt fra sikkert at der er integreret wlan. Ang. point, så samler jeg ikke. Ellers tak ;o)
Avatar billede runemj Nybegynder
04. september 2009 - 14:21 #8
Nej, det er jeg langt fra sikker på.. er der sikkert ikke. Det er en "ældre sag".!!
Avatar billede jonner40 Nybegynder
04. september 2009 - 15:37 #9
Prøv at downloade everest
det kan vise alt hvad der er i komputeren
http://www.lavalys.com/
Avatar billede jonner40 Nybegynder
04. september 2009 - 15:38 #10
Realtek RTL8139 er et alm. netkort
Avatar billede runemj Nybegynder
02. marts 2011 - 21:57 #11
d